Inlägg från: Anonym (Fd:an) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Emelie 491 skrev 2012-05-25 18:33:27 följande:
    Det går nog inte igenom eftersom du själv sagt att du har en lösning i form av grannens dotter. Du borde försöka få med honom på sammarbetssamtal eller upplysa honom om att han inte kan ta föräldraledigt precis när han önskar det i framtiden eftersom han inte bor med barnet. Då bestämmer du istället.
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!

Jag har ju ingenting att säga till om. Han gör precis som han vill. Och jag tänker inte lämna min skrutt heltid hos en tonåring med noll erfarenhet av barn och som tjyvröker bakom garaget.

En varning till alla mina medsystrar!! Gå aldrig med på gemensam vårdnad för ni vet aldrig vad ni kan råka ut för.

LunaLunatic skrev 2012-05-25 18:40:10 följande:
    Brygg kaffe och köp någon bulle, så ringer du och be honom komma över. Utan att bli upprörd och skrika säger du att ni måste diskutera hur ni ska göra med lilla X. Typ "Mina dagar är strax slut. För att kunna jobba måste X vara på dagis, men det tillåts först när X är 12 månader. Jag kan tänka mig olika lösningar, men vill först höra hur du tänker. Har du någon idé om hur vi ska göra?"
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience

Problemet är att alla våra diskussioner urartar och slutar i bråk eftersom vi har så olika syn på allting. Jag har försökt diskutera alternativ med honom. Hans senaste förslag var att skrutten kunde vara hemma med hans nya flickvän/särbo/sambo (grannfrun, lång historia) eftersom hon ändå ska vara hemma hela sommaren med sina egna barn. Men vad fan. Jag vill inte att främmande människor ska ta hand min skrutt. Om jag inte vill att förskolepersonalen ska ta hand om skrutten så vill jag knappast att hans nya kvinna heller ska göra det.
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 18:44:25 följande:
    Kan du ansöka om vårdnasbidrag och användad det till en privat dagmamma? Jag förstår att det är jobit, och förstår inte hur man kan tänka som han gör (eller vissa andra här inne). Det är inte dina och ditt ex' dagar, det är barnets dagar och hen har störst behov av dem nu. Och kom ihåg att utnyttja dina rättigheter som boendeförälder. Du kan, om du känner för det, bråka lika mycket när han behagar vara ledig.
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!

Hur funkar vårdnadsbidrag?
    h8him skrev 2012-05-25 18:55:06 följande:
    Ska pappan inte ha semester? Kan han inte ta ut föräldradagar? Hur trost det än låter så har han rätt att låta sin nya ta hand om ert barn. Fast en fördel är det ju om han själv har fått en bra kontakt med barnet innan. Har ni försökt med samarbetssamtal på familjerätten?

Vilken mamma skulle låta en främmande människa ta hand om sin bebis heltid?? De flesta mammor vill inte ens ha barnvakt någon timme för ett så litet barn. Hon har ingen utbildning gällande barn, hon har inte ens gått ut gymnasiet på grund av någon diagnos. Hon röker och har ett dåligt ordförråd. Ingen som jag litar på med min skrutt. Pappan ska som sagt jobba i sommar för att det är ett nytt jobb och mycket att göra.
    h8him skrev 2012-05-25 19:06:14 följande:
    Varför inte låta barnet ha eget umgänge med sin pappa och inom några veckor även hemma med hans nya familj, där ert barn faktiskt ingår. Har du någon utbildning gällande barn? Det är ert barn, inte ditt. Ni har gemensam vårdnad och måste försöka lösa problemen gemensamt. Han har gett dig förslag på en lösning men du accepterar den inte. Jag föreslår samarbetssamtal på familjerätten.

Nej, jag har ingen utbildning men det är mitt barn. De flesta som skaffar barn har ingen barnutbildning. Däremot kan man väl åtminstone kräva det av en person som man tvingas lämna sin bebis med heltid.
    Loket skrev 2012-05-25 19:08:52 följande:
    Ditt ex förslag är en utmärkt lösning då slipper ungen vara på dagis och får förhoppningsvis bra omvårdnad, det låter ärligt talat som om du är svartsjuk / bitter och därmed avfärdar hans lösningar och tycker allt han säger är skit.

Det låter som en urkass ide. Jag vill själv ta hand om min skrutt. I andra hand kan jag tänka mig att låta pappan göra det, han är ju trots allt pappan. Men en främmande kvinna?? Varför tycker du att pappans förslag är bra hur dåliga de än är och att mina är dåliga??? Och nej, jag är inte svartsjuk.
    Anonym skrev 2012-05-25 19:38:17 följande:
    Men lämna över barnet till pappan då. Han vill ju ha halva föräldraledigheten så uppenbarligen vill han ju vara pappaledig nu när din ledighet tar slut. Det är väl inget konstigt med det! Var inte så egoistisk. Lämna över barnet och låt pappan få vara pappa precis som du fått vara mamma! 

Läs tråden innan du kommenterar. Han vill inte vara föräldraledig just nu.
    Loket skrev 2012-05-25 20:47:06 följande:
    Menar du på fullt allvar att pappan inte skall ha rätt att knyta an till sitt barn förrän vid 3 års ålder det är ren idioti om du frågar mig.

En förälder har inga rättigheter, bara skyldigheter.
    NollÅtta skrev 2012-05-25 20:49:28 följande:
    Skaffa ett jobb. Ta lite ansvar för helvete.

Jag har ett jobb men problem med barnomsorgen.
    Nanime skrev 2012-05-25 21:34:28 följande:
    Ursäkta men..... du kan inte lämna ditt barn på en förskola där personalen är utbildad i att ta hand om barn, att tillgodose barns behov, där de vet vad de ska ge och inte ge i matväg osv men att lämna ditt barn till grannens tonåring går bra? HUR tänkte du nu?

Skulle aldrig lämna min skrutt hos nån tonåring. Det är ett erbjudande från grannens dotter som vill ha ett sommarjobb som jag av förklarliga skäl kommer att tacka nej till.
    nevermind skrev 2012-05-26 17:38:40 följande:
    TS, varför kommer du inte få soc-bidrag? För att du faktiskt har ett jobb? Hur länge räcker dagarna? Kan du inte få lämna barnet på dagis tidigare? Du måste ju inte jobba heltid. 

Vet inte med säkerhet att jag inte skulle få soc men när jag pratade med någon på kommunen lät det negativt eftersom jag har en bostadsrätt och lite andra tillgångar (inte mycket och de är låsta). Dagisplats verkar också kört för tillfället.
    Anonym (123) skrev 2012-05-26 17:48:05 följande:
    Stabilt nog för att pappan och plastmamman ska vara sambo med hennes ungar hemma hos dem i alla fall. Pappan är ju hemma varje dag före och efter arbetet så det är ju inte som att lämna bort ungen till en främmande helt utan kontroll. Och handlar det bara om att barnet inte känner igen, så är ju förmodligen pappan själv lika mycket främling som platsmamman. Att sedan TS inte gillar plastmamman är ju en annan sak, men TS får nog så vackert lita på pappans förmåga att välja en bra kvinna åt sig och inblandade barn.

Jag har inget intresse att låta min skrutt tas om hand av denna kvinna. Skrutten ska vara med mig eller möjligtvis sin pappa. Vad ska jag höra när pappan tröttnar på det här fruntimret och skaffar sig en ny (hans relationshistorik talar emot stabila kärleksrelationer)?? Ska min skrutt langas runt från kvinna till kvinna som en vandringspokal??
    Loket skrev 2012-05-26 18:46:28 följande:
    Största hindret för att få det här att fungera är inte ditt ex det är du så sluta gnäll och börja samarbeta istället så kommer det lösa sig men som synes är du ej intresserad av det

Vad då samarbeta?? Ska samarbetet ske på endast pappans villkor???
    Anonym skrev 2012-05-26 18:57:14 följande:
    Har du tillgångar så måste du göra dig av med dem först annars kan du iinte få försörjningsstöd. Så du får låsa upp dem och betala ditt uppehälle med dem eller lämna ungen till pappans sambo. Vad du tycker och tänker om vem som tar hand om din unge har inte med sak att göra annars får du bli dagmamma och ta hand om ditt och andras barn

Ursäkta mig.. I allra största grad har jag rätt att bestämma vem som ska ta hand om mitt barn. Har du själv barn?? Skulle du i så fall lämnat din bebis hos första bästa person du möter på gatan?? Dessutom tycker jag att jag har större beslutsrätt gällande vem som ska ta hand om barnet än pappan eftersom det är jag som tagit hand om honom hittills och känner han bäst.
    Loket skrev 2012-05-26 19:47:45 följande:
    Du vägrar kategoriskt gå med på någon form av lösning så länge du inte får hans pappamånader, kallar du det att samarbeta ?

Jag tycker inte att det är ett orimligt krav. Barnets bästa är att bli omhändertaget av sina föräldrar. Pappan har inte intresse/möjlighet men det har jag. Han ser inte till barnets nästa utan till sitt eget när han vill spara dagarna och låta nya flickvännen leka styvmor.
Svar på tråden Jävla muppfan!!