• Busbellan

Min 3 åring är smart för sin ålder!

Kul för dig, men jag fattar faktiskt inte varför sånt som man faktiskt knappt kan påverka gör en så stolt.
    Hur ett barn utvecklas som liten har inte så mycket med intelligens att göra. Min dotter har en klasskompis (går i 6:an nu) som tex partade väldigt sent och jag kan lätt säga att nu är hon ett av de mest smarta barn jag känner.

Min son är snart 9 år och kan inget av det du skriver men jag är sjukt stolt över honom ändå, ja faktiskt nästan mer än minstingen på 4 år som varit tidig med mycket eftersom jag vet att när han lärt sig något nytt så ligger det så otroligt mycket mer ansträngning bakom    

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Anonym (Glader) skrev 2012-05-26 19:56:30 följande:
    Ts, vad kul att din dotter är så smart och framåt! Jag till skillnad från andra bittra kan glädjas med dem som har barn som ligger i framkant. Inget fel på att barn lär sig sent! Men så klart är man extra stolt över ens eget barn, speciellt om denne är framåt. Kul för dig :)

Nej man är inte extra stolt för att barnet är framåt man blir extra stolt om det krävs massa tid och mycket kämpande för barnet att lära sig något. Jag har tre barn, helt olika till sättet. Ett var nog vad man säger "normal" i utvecklingen, ett har varit tidigt och så har jag min 9-åring som legat långt efter med allt. Men jag ska säga att jag grät när han tog sitt första steg vid 3,5 år, den reaktionen har inte syskonen fått. Jag storlipade när han sa sitt första ord runt 5 år nån gång, att äntligen höra honom säga mamma slog allt jag varit med om. Det har varit häftigt när de andra sagt samma sak runt 8 mån, men inte i närheten av den känslan när han sa det. Så nej man är inte mer stolt över sitt barn om denna är lite "framåt"
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Min 3 åring är smart för sin ålder!