• Nellee

Min 3 åring är smart för sin ålder!

Lite Av Varje skrev 2012-05-26 15:39:20 följande:
    Kan tillägga att min dotter varit tidig med väldigt mycket och otroligt tidig ibland MEN att krypa och gå gjorde hon mycket senare än sina kompisar. Krypa 8 månader och gå 13 månader. Man kan inte vara bra på allt ju :)
    Att krypa och gå när hon är åtta månader respektive 13 månader kan ju inte anses som mycket senare. Låter väldigt "vanligt" tycker jag även om jag inte tycker om ordet vanligt.

Don't you black or white me
  • Nellee
    Anonym (stolt mamma) skrev 2012-05-26 14:26:46 följande:
    Jag vill veta hur mycket andra 3 åringar kan. Om min dotter är väldigt unik eller om det finns flera 3 åringar som är på min dotters nivå. Jag vill verkligen inte skryta men jag visste att jag skulle få många avundsjuka svar, pikar och annat, det är liksom FL. 
    Självklart är din dotter unik, precis som alla barn är. 
  • Nellee
    Anonym skrev 2012-05-26 21:02:00 följande:
    Det finns vissa riskfaktorer för barnpsykiatrisk (t ex autism mm) sjukdom hos barn som är tidiga och brådmogna i sin utveckling...

Men varför kan inte en förälder få skryta lite om sitt barn utan att inlägg om diagnos kommer upp? Eller elaka, töntiga och rent av fjantiga inlägg om deras barn minsann läste när de var sex månader. Ts kan och ska vara stolt över sin dotter. 

Herregud, jag är superstolt över min härliga underbara son som är sju. Han är superduktig på matte, helt fantastisk med djur, så omtänksam och har en beskyddarinstinkt mot mindre barn. 
  • Nellee
    Oförglömlig skrev 2012-05-26 23:03:27 följande:
    Roligt att höra TS:) min som är 2,5 å redan innan 2 trodde alla han va minst 3 år. Han pratar jätte bra:) började prata innan 6 månader, sa ord som mamma, pappa, titta, där, lampa. Innan 1 år Kom de mer titta där, bokhylla, å massa mer innan 1,5 pratade han flera ord samtidigt idag sjunger han hela sånger Pratar långa meningar BVC säger att han pratar som en 4-5 åring:) stolt över han:) Han kan klä på och Av sig, ta på sig skorna, räkna till 10 ha. Kan massa verser, rim, då sånger. Han är väldigt verbal å visar hel tiden vad vad han vill både med tal å kroppsspråk. Vet vad mamma pappa mormor morfar å morbröder farbror å faster å mostrar heter. Vet vad mormors ödlor å hund heter. Vet vad mammas kusin heter å var han går i skola. Kan hålla sig hela nätter. Kan kissa på potta å känner när han behöver gå men vägrar dock oftast pottan. Kommer när de kommer är ju bara 2 år och 5 månader. Han kan låsa å låsa upp badrummsdörren. Låsa ballkongdörren dock går de ner en Spärr när den låses så det går inte å låsa upp än han är för kort för å nå spärren tur är la de! Ja han är duktig:) mitt Gudbarn började prata efter 1 år å ha. Är såå duktig:D
    Men det är fysiskt omöjligt. Om han gjorde det borde du omedelbart ringa läkaren och guinness rekordbok. 
    Struphuvudet är inte utvecklat då. 
  • Nellee
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-26 23:13:00 följande:
    Min 3 åring hmm ska se här

Han kan gå
    Han kan säga mamma pappa farmor mommu häst ko grist osv osv och sen härma ljud på olika saker
    Han han räkna 1 2 3 6 9 10 4 5 osv
    Han kan rita måla hmm sakre man inte förstår
    Han kan cykla och springa och göra bus

Idag stoppade han till o med en av mina jerntabletter i näsan men sen fick vi den ut       
    Vad sjutton är det För övrigt lät det fantastiskt. 
  • Nellee
    Anonym (Mamma) skrev 2012-05-26 23:13:34 följande:

Klart att du ska vara stolt TS men jag förstår inte varför man startar en tråd om det? Min 3,5 åring kan sjunga hela "Bad Romance" och simma(utan simkuddar)(dock på egenpåhittad engelska men melodin är klockren och man hör precis vilken låt det är, dock fixar hon textraden "You and me could write a bad romance"klockrent men inte startar jag en tråd som heter "Min 3åring kan hela "Bad Romance" och hon kan simma"
    "Sen att du säger att hon tar en ledarroll på förskolan ger mig dåliga vibbar, tänker mig en unge som styr och ställer och bestämmer vem som ska leka med vem.. det ger mig mobbningsvibbar

Måste säga att det är toppen att ditt barn kan simma så tidigt! Jättebra. 
Svar på tråden Min 3 åring är smart för sin ålder!