• Ellieott

Min 3 åring är smart för sin ålder!

Vad kul . Finns det någon statistik för om tidig mognad korrelerar med intelligens i vuxen ålder? Jag var ganska tidig och är nog medel. Min sambo var väldigt tidig (läste när han var 3 utan att föräldrarna lärde honom, han "knäckte koden" genom Fem myror osv...) och är väldigt intelligent, duktig och socialt begåvad (2.0 på hp utan att blinka t ex)...

• Ellieott

Personer som skryter är inget roliga, alls. Men man ska nog också tänka ett varv till om man tycker andra skryter - ofta uppfattar man diverse fakta just så eftersom de egentligen trampar på en öm tå.

Jag blir inte det minsta provocerad av att andras barn är tidiga, och uppfattar därför väldigt sällan föräldrar som just skrytsamma bara för att de berättar om sina tidiga barn

ellieott @ instagram
  • Ellieott
    Anonym (O_o) skrev 2012-05-26 23:09:26 följande:
    Det låter helt otroligt om det är sant. Speciellt "-Kan hela alfabetet (skriva och läsa upp), kan räkna upp till 100" En 3 åring kan väl knappt räkna till 10 normalt?....
    Min sambo kunde läsa när han var 3. Det är knappast "otroligt" även om det är ovanligt och tidigt.
Svar på tråden Min 3 åring är smart för sin ålder!