Inlägg från: Anonym (Jodå så att..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jodå så att..)

Min 3 åring är smart för sin ålder!

Oj oj TS (och en del andra). Jag har en flicka som är galet intelligent. Det är svårt tom för mig som intelligent vuxen att mäta mig med henne...  Och visst..  Det är väl kul att hon är det....  MEN att vara stolt över något som jag inte alls har del i låter märkligt för mig. Det är inte min förtjänst att mitt barn fötts med en intelligens långt över medel...

Däremot är jag galet stolt över att hon är så omtänksam, generös, artig och omhändertagande..  Mitt hjärta håller på att spricka av stolthet när jag ser vilken fantastisk tjej jag uppfostrat, vilken fin människa hon är...

Fokusera på viktiga saker..  Det finns en massa intelligenta barn som är riktiga skitungar för att dom alltid blivit höjda till skyarna just pga sin intelligens..  Sen finns det mindre smarta barn som är hur goa som helst, för att dom fått lära sig att en trevlig personlighet är mycket mycket viktigare än att prestera en massa...

• Anonym (Jodå så att..)
    Anonym (nee) skrev 2012-05-28 07:16:44 följande:
    En trevlig personlighet endast kommer du inte så jävla långt med på gymnasiet eller högskolan...sorry men så är det!
    Vet du vad? Jag vet det...  Men det har väl knappast med detta att göra?
    TS framställer sin unge som en maskin...  Hon rabblar den ena saker efter den andra, som flickan kan, men inte nånstans ser man något om egenskaper hos flickan tex.

Sen måste jag få säga att bara för att man inte är superintelligent eller kan borsta tänderna själv när man är tre faktiskt kan klara sig utmärkt både på gymnasiet och högskolan. Däremot kommer man inte långt om ingen tycker om en för att man växt upp i tron att man är Guds gåva till mänskligheten.

Jag skulle inte ens bemöda mig att vara vän med en självupptagen typ oavsett hur intelligent han eller hon är... Att vara en bra medmänniska är faktiskt det som räknas...
  • Anonym (Jodå så att..)
    Regnig måndag skrev 2012-05-28 10:51:51 följande:
    Alltså med tanke på att du har svårt att mäta din intelligens som vuxen med ditt barns så säger det väldigt mycket om dig.
    Även hur du gallrar text och att du inte vill vara vän med de som är stolta över sina barn därför att du annars blir trampad på mycket ömma tår.

Nej, jag tror du gör rätt i att inte vara vän med stolta föräldrar, du riskerar ju att bli mycket, mycket bitter och det gagnar inte någon.
    Ja du, Regning måndag...  Tror att det eventuellt regnat lite väl mycket hos/på dig...

Att jag har svårt för att mäta mig med mitt överintelligenta barn säger inte dugg om mig men däremot en hel del om min dotter...  Det kanske är svårt för dig att förstå, men faktiskt så kan barn vara intelligentare än en vuxen, ÄVEN om den vuxne också är intelligent.

Inte någonstans skriver jag att jag inte vill vara vän med någon som är stolt över sina barn. Självklart är man och ska man vara stolt över sina barn, men att presentera sitt barn som en avancerad maskin som kan det och det, är fel enligt mig. Jag är jättestolt över mina ungar, men inte för att de kan alfabetet, borsta tänderna själv, reda ut tovor i håret (Va? Har det ens med smarthet att göra?), utan för att de är underbara små människor med fantastiska personligheter. Små människor som jag uppfostrat..  något jag är delaktig i. Att föda en unge som haft turen att vara intelligent är väl knappast någon bedrift och därför heller inget att vara så stolt över att man måste framhäva sig själv och sitt barn på FL? Jag är jätteglad för min intelligenta flickas skull, men stolt? Nä... Stolt kan hon vara som drar nytta av sin intelligens, som läser och lär och vill så mycket..  Det är hennes bedrift, inte min..

Och vad gäller min intelligens så tycks den ju överstiga din. Du verkar ju inte ens kunna läsa en text och förstå vad den innehåller...
Svar på tråden Min 3 åring är smart för sin ålder!