Inlägg från: Anonym (Oj oj oj...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj oj oj...)

Min 3 åring är smart för sin ålder!

Beckah82; att du indirekt kallar andra idioter visar ju på ett tillfredsställande sätt att det finns olika sorters intelligens, och att IQ som vi mäter den har mycket lite att göra med exempelvis EQ. Men det kanske var det som var din poäng?

• Anonym (Oj oj oj...)

Beckah82: Det är nog tyvärr omöjligt att bedöma sin egen sociala kompetens. Eller EQ. Eller vad man ska kalla det. Man kan ju sätta upp sina egna kriterier: Att kalla andra idioter är helt ok. Att använda en nedvärderande ton, också helt ok. Jag är nog väldigt socialt kompetent själv när tänker efter.

• Anonym (Oj oj oj...)

Beckah82: om ditt inlägg om idioti inte syftade på någon eller några i denna tråd var det synnerligen off-topic. Onödigt rent ut sagt.

• Anonym (Oj oj oj...)

Håller med TS i sin bedömning att det nog till viss del är avundsjuka... En viss tävlan förekommer bland föräldrar så fort barnen kommer ut. Vems av barnen i manmagruppen är snabbast att vända sig, sitta, åla osv...människor gillar av naturen att tävla och jämföra sig. Varför är vi annars så fascinerade av OS och människors personliga rekord tex. Jag tror man också mer eller mindre medvetet vill se det som att får man ett tidigt barn kanske man själv är ovanligt smart? Däremot tror jag att man jämför mindre ju tryggare man är i sig själv. Vissa har mer behov av bekräftelse utifrån än andra.

Svar på tråden Min 3 åring är smart för sin ålder!