Min 3 åring är smart för sin ålder!
Pussinussi då
Pussinussi då
Min dotter som nu precis fyllt sju år har alltid varit tidig med bokstäver . Hon började ljuda och sätta ihiop enkla ord när hon precis fyllde 3 år. Hon är barn nr 4 så vi har knappast hunnit sitta med och lära henne utan hon fick sitta själv och traggla och idag när hon går i förskoleklass så läser hon böcker, skriver dagbok dikter och etc.
Go Beckah82!!
Intressant att du ts vill tro att små barn kan vara så extremt tidigt utvecklade både motoriskt och intelligent som du vill mena att ditt barn är. Det är en omöjlighet tyvärr.
Jag har själv inga barn.. Men jag måste säga att en 3 åring som kan så mkt och bla alfabetet drar nog allt jag hört.. Helt osannolikt är det säkert inte.. Men nä.. Jag kan inte tro det!
Det känns som att du gick lite för långt med en hel del som står ovan.. Och har du nu mot all förmodan inte gjort det så ber jag om ursäkt.. Men det låter helt otroligt! Bara en sån sak att skala potatis.. När du skriver det så, så ser jag det som att hon skalar med kniv och gaffel?
Och sen har jag aldrig hört att så små barn förstår ironi.. I viss mån är det fullt möjligt.. Men när du skriver så som du gör ovan, så är det som att hon alltid är väldigt med på skämten..
Min yngsta dotter kan allt de där du skriver. Hon blir 4 i juli. Däremot är hon urkass på att klättra, cykla, åka skateboard med mera som hennes tvillingbror är jätte duktig på. Dom har helt olika intressen därav att dom kan olika saker olika bra. Är rätt övertygad om att dom är lika smarta, trots att pojken bara kan skriva sitt namn... bakofram.