• Svar på tråden Vilken färg på strumpbyxorna till denna klänningen?
  • Eleonor01

Jag hade köpt tre olika. Svart vit å blå. Då kan du välja efter vilket humör du e på :) fast jag hade inte köpt strumpbyxor utan leggings istället. Det kan man ha till så mycket mer än strumpbyxor. Dessutom tycker jag att leggings ser mer klätt ut till den korta modellen. Den va jätte fin iaf :)

• Anonym (hjälp)
    Eleonor01 skrev 2012-05-28 07:55:17 följande:
    Jag hade köpt tre olika. Svart vit å blå. Då kan du välja efter vilket humör du e på :) fast jag hade inte köpt strumpbyxor utan leggings istället. Det kan man ha till så mycket mer än strumpbyxor. Dessutom tycker jag att leggings ser mer klätt ut till den korta modellen. Den va jätte fin iaf :)

Jag ska ha på den på en somrig (informell) fest, vad tror du passar bäst då? Leggings ser inte så bra ut, då klänningen faktiskt räcker mig till knäna.
  • Skogsnorpan

Tycker du kan vara utan stumpbyxor om den går till knäna och det är en informellfest. Annars hade jag haft "bruna", alltså så benen ser lite solbrännda ut.

• Eleonor01

Jag hade aldrig gått barbent å aldrig m bruna strumpbyxor. Hade känt mig tantig i det men det är så olika. Jag hade tagit blåa trekvarts å nån snygg kilsko :)

• cloudberry79

Eftersom trekvarts nästan aldrig är snyggt på oss minimänniskor (jag är själv 156 cm kort) hade jag valt antingen vita eller marinblå hellånga strumpbyxe-leggings (alltså inga bomullsleggings, utan tunna) och riktigt höga klackar, gärna kilklack.

Sur, grinig och på smällen.
  • Tittij

Varför ska du ha strumpbyxor om det är sommar??
    Legging är så sjukt fult så det hade jag hoppat, det ser alltid nerklätt ut. Kan vara ok till jobbet eller till vardags men absolut inte på fest.

Om det skulle bli en väldigt kall kväll så packa med ett par hudfärgade strumpbyxor (alltså bruna, i nån gyllenbrun färg) men då borde du ha skor med tå på. Var på fest i helgen och en tjej kom med strumpbyxor och sandaler. Ser ju inte klokt ut när nylonsömmen sticker ut fram!

Tunikan var väldigt somrig och fräsch" Ha en kul fest!

• La Lola
    Tittij skrev 2012-05-28 08:09:02 följande:
    Legging är så sjukt fult så det hade jag hoppat, det ser alltid nerklätt ut. Kan vara ok till jobbet eller till vardags men absolut inte på fest.

Om det skulle bli en väldigt kall kväll så packa med ett par hudfärgade strumpbyxor (alltså bruna, i nån gyllenbrun färg) men då borde du ha skor med tå på. Var på fest i helgen och en tjej kom med strumpbyxor och sandaler. Ser ju inte klokt ut när nylonsömmen sticker ut fram!

Håller med om varje ord.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (hjälp)

Oj, många olika åsikter! Hade tänkt ha strumpbyxor eftersom jag känner mig naken utan och för att jag skäms för mina ben Rynkar på näsan Jag får väl helt enkelt handla lite olika alternativ och sedan prova alla kombinationer. Och om jag inte kan bestämma mig, lägger jag ut bilder här så ni får hjälpa mig Flört

• Anonym

Jag skulle aldrig använda strumpbyxor eller leggings om det inte fungerar med svarta eller ganska tjocka grå! Vita leggings eller strumpbyxor är det ytterst få som passar i (oftast är det vansinnigt fult och osmickrande för benen vilket många verkar ha missat totalt). Möjligtvis bruna/hudfärgade om du kan få det att bli helt osynligt och se naturligt ut. Det är inte snyggt med bruna strumpbyxben (i ett desperat, men misslyckat, försök att det ska naturligt ut) och vit kropp i övrigt.
    Det bästa är om du kan försöka fixa med benen så du kan gå utan strumpbyxor! Sola dem mm så kommer det att se fint ut.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-28 09:39:28 följande:
    Jag skulle aldrig använda strumpbyxor eller leggings om det inte fungerar med svarta eller ganska tjocka grå! Vita leggings eller strumpbyxor är det ytterst få som passar i (oftast är det vansinnigt fult och osmickrande för benen vilket många verkar ha missat totalt). Möjligtvis bruna/hudfärgade om du kan få det att bli helt osynligt och se naturligt ut. Det är inte snyggt med bruna strumpbyxben (i ett desperat, men misslyckat, försök att det ska naturligt ut) och vit kropp i övrigt.
    Det bästa är om du kan försöka fixa med benen så du kan gå utan strumpbyxor! Sola dem mm så kommer det att se fint ut.
    ...alternativt köper du en hellång klänning istället om du inte vill visa benen!
  • narie24

Jag skulle kört täta blå eller svarta strumbyxor. Men smaken är ju som baken ;).

• deardeer

Hade skrattat om någon jag känner kom i leggins, oavsett färg. Så extremt fult och osmickrande. Köp en bra bronzer och smörj in dig, dra på ett par snygga klackar och benen blir tusen gånger hetare än inklämda i ett par sunkiga leggins som skriker Ullared.

• stickkontakt
    Tittij skrev 2012-05-28 08:09:02 följande:

Håller med om att leggings är gräsligt. Men det finns nylonstrumpor som har i princip osynlig tå. Jag brukar ha ett par supertunna sådana på sommaren för mina ben blir aldrig bruna. Det syns ingen söm alls även om man har öppen tå på skorna.
Svar på tråden Vilken färg på strumpbyxorna till denna klänningen?