• Marelb

Märkning av kläder! Hjälp!

Det är dags att märka sonens kläder inför förskolan i höst. Arbetar själv som förskollärare och vet hur bra det är att märka alla kläder ordentligt. Tog en lapp om det på mitt jobb, från ett företag där man kan beställa namnettiketter. Såklart har jag slarvat bort den nu under min semester... Har någon tips på bra hemsidor där man enkelt kan beställa namnettiketter? Detta företag hade sådana som man slipper sy dit, man knäpper dit dem med någon slags knapp. Någon som har testat dem? Är de bra?

• Svar på tråden Märkning av kläder! Hjälp!
  • Jennelii

Jag hade först såna fina rosa med ett hästhuvud och snirklig text som man skulle SY fast....sen köpte jag såna man stryker fast, dom sitter som sten faktiskt och är betydligt mkt enklare =) Efter 3 barn är man inte så överambitiös längre =) Jag har kvar några såna fina som jag syr fast i vantarna och "extra speciella" saker...

• rivjärn

jennelii: har du de broderade eller tryckt stryklapparna? måste också beställa och jag vill att de ska sitta som sten!

• Jennelii

Jag har båda delarna, de broderade köpte jag sist och dom tryckta som är tråkiga vita köpte jag först (efter dom fina jag sydde på..) Dom vita vet jag iaf att dom sitter som sten, dom andra är jag lite osäker på....jag ska inte säga något om dom men jag får för mig att dom vita sitter bäst.

• Marelb

Jag beställde i alla fall sådana med "Taggit" till... Man sätter dit dem med det och kan ta bort dem sedan och återanvända på andra plagg. Hoppas det funkar bra, har ju inte testat förut men... Det är vävda ettiketter alltså. Man kan ju även sy på dem men det känns för avancerat för mig!

Svar på tråden Märkning av kläder! Hjälp!