• Lejon83

Baby Jogger City Mini dubbel eller GT????

Hej alla kloka människor!

Nu är det dags för ett syskon till vår pojke och då är vi ute efter en syskonvagn.

Ngn av er därute som hunnit köpa Baby Jogger City Mini GT 2012 och kan ge mig råd?? Väljer mellan den och den äldre modellen, City Mini Double!

Håller tummen för att ngn av er testat GT:n som dubbel eller singelvagn!

Kram på er 

• Svar på tråden Baby Jogger City Mini dubbel eller GT????
  • Fly20

Jag har den som singelvagn och är hur nöjd som helst! Det jag tycket mest om är den stora sittdelen där både min 3 åring och 5 åring sitter som prinsar. De nya hjulen gör vagnen ortoligt lätt att köra, även på grusvägar. Som syskonvagn skulle jag definitivt köpa GT´n då jag tror den är mer en allroundvagn som även passar den svenska vintern bättre äv vanliga City mini. Det är även smidigt med vinklingsbart handtag samt handbromsen. Jag säger KÖP :)

• fågelblå

Har city mini double till mina tvillingar men främst som extra vagn att ha i bilen eftersom den är så lätt. Känns som en bra och ganska "lyxig" andra vagn om man säger så. Skulle inte uppfylla mina behov om det var vår enda vagn eftersom den har små hjul som inte funkar så bra i svår terräng. Är inte heller nån bebisvagn precis då barnen åker framåtvända och den inte kan fås i helt ligglägen. Där kanske GT´n är bättre men är inte så insatt.

• veh

Fast både GT:n och den vanliga Minin finns det ju liggdel att sätta på? Så det är ju inte någon större skillnad gentemot många andra syskonvagnar, det finns ju bara ett fåtal där man kan ha bebisen mot sig när man har tagit bort liggdelen...

Har ingen erfarenhet av GT, men utifrån min City Mini fyrhjuling, så tror jag att det kan vara en stor fördel att ha ett styre som går att vinkla. Och bara över en ojämn gräsmatta kan det nog vara en fördel med de något större hjulen... På grusvägar tycker jag dock att den vanliga minin fungerar bra

Svar på tråden Baby Jogger City Mini dubbel eller GT????