• Cherry Cupcake

Hur får jag kontakt med apoteket? Behöver hjälp - allergitest.

Tänkte att jag skulle ringa till apoteket och fråga hur det fungerar med deras allergitest.
    Om det är drop-in eller om man ska beställa tid.
    Går in på apotekets hemsida och hittar mitt apotek, telefonumret visar sig vara samma till alla apotek i hela sverige och det är bara atomatiska röster när man ringer.
    Det finns heller ingen mail.
    Är det jag som är puckad eller?
    Känner inte för att köra 3 mil för att få höra att man måste boka tid..
    Någon som vet hur detta funkar`?      

• Svar på tråden Hur får jag kontakt med apoteket? Behöver hjälp - allergitest.
  • Erki

Har jag haft frågor om nåt så har jag alltid tagit det med personalen som arbetar på plats. Dom är ju utbildade och väldigt kunniga allihop.

Det är inga frågor du kan googla fram annars då, typ på FASS.se?

• Cherry Cupcake

nej,, jag vill veta om jag ska boka tid och om det gör något om man äter allergitabletter när man gör testet.
    frågade på ett apotek som ligger närmre men där gör de inte tester.. :/ de sa att man kanske måste boka men de inte viste. 

• Erki

Fast Apoteket utför väl inga tester? Dom säljer bara.
    Inte vad jag hört iallafall utan det är nog vårdcentralen som gäller då.

• Erki

Jaså, hade jag ingen aning om. Man lär sig nåt nytt varje dag :)

• LaFontaine

Jag har gjort allergitester via allergimottagning och fick inte ta några allergimediciner på 5-7 dagar innan. Tippar på att det är ungefär samma här om du vill ha tillförlitliga resultat. 

Vad sa de när du ringde 0771-450 450  förresten? 

• Joico

Nu har jag aldrig ringt Kundservice men jag gissar att den automatiska rösten gav dig val? Du får ju prata med någon förr eller senare, det är ju inte bara en automatisk röst!

Då det bara är en eller ett par stycken som är utbildade för att göra Allergikollen så verkar det ju bäst om du får prata med dom så du inte åker dit när den/dom är lediga

http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/Sidor/kundservice.aspx 

• Cherry Cupcake

hittade iaf nu en mail så jag mailade igår och frågade om man fick äta allergi medicin.
    de svarade att jag kunde äta medicin samtidigt, tyckte det lät konstigt så min mamma frågade på ett apotek där hon bor men de sa samma sak.
    ringde 2 ggr till kundservicen men jag lyckades då inte prata med någon.  

• fiamiaria
    Cherry Cupcake skrev 2012-05-28 18:50:49 följande:
    nej,, jag vill veta om jag ska boka tid och om det gör något om man äter allergitabletter när man gör testet.
    frågade på ett apotek som ligger närmre men där gör de inte tester.. :/ de sa att man kanske måste boka men de inte viste. 
    Pris: 450kr
    Tid: 20 minuter (Ring kundservice 0771-450 450 för att kontrollera tillgängligheten på ditt apotek). 
    Test: Ett enkelt blodprov tas i fingret, och efter tjugo minuter får du ett resultat som anger vilket, eller vilka, allergener du reagerar mot.
Svar på tråden Hur får jag kontakt med apoteket? Behöver hjälp - allergitest.