Familjerätt behöver svar
Har ett problem, Har bott i England där jag fick barn med en engelskman. Men för att jag skulle få flytta hem till Sverige då inget funkade mellan oss och allt han gjorde var att hota en med det ena och det andr så fick jag gå genom Court. Under perioden med Court hände lite olika saker tex pappan tog barnen och vägrade lämna tillbka dom. Har nu bott i Sverige i några år eftersom genom Court fick vi komma överens om när och hur pappan skulle träffa sina barn och att jag då fick flytta hem men fick ja bestämma saker. Som tex varannan födelsedag/jul/påsk. samt att dom ska spendera 3-4veckor i sommar i England Nu till saken. Sist pappan var här bodde han hos oss men vi började tjafsa vilket då ledde till att han hotade att slå samt stod med knytnäven i ansiktet och sa att han skiter i om han hamnar i fängelse för allt han vill är bara att slå en. Dock gjorde han inte det men var extremt hotfull så ringde polisen för jag vill ha ut honom. Barnen har blivit väldigt oroliga och vill nu inte träffa deras pappa när han ska komma om någon vecka. Visst dom pratar med honom i telefon men är oroliga att nåt sk hända att deras pappa ska slå en då han varit lika aggresiv förut fast i England framför barnen. Nu efter sista incidenten har jag bara låtit saker varit inte prata med pappan alls och idag ringer han och frågar när jag kommer över med barnen. Då jag precis har börjat på ett nytt jobb idag och har varit arbetslös en längre tid så svarar jag att jag inte vet när då jag inte kan ta ledig sådär då jag har utbildning de närmaste 4 veckorna. Vilket han då blir skit förbannad och säger att jag visste det innan vilket jag har. Men har inte alls tänkt ta barnen till London alls. Då barnen är oroliga och vill knappt träffa honom eller prata med honom. Då börjar pappan med Att vi har en Court order i England och att jag måste följa den till punkt. Och om jag vägrar så kommer han ta upp det med engelsk Court igen. Min fråga är då, om han vill göra nåt måste han inte göra det i Sverige då vi är här. För kan de i England tvinga tillbaka en eller hur funkar det? Förlåt för mycket text.