• Anonym

Familjerätt behöver svar

Barnen är födda där antar jag och medborgare där så då tas det upp där, iallafall var det så för oss

• Anonym

Då har du svaret själv, de är födda där och ni har dom därifrån så då tas de upp där. Kan inte deras lagstiftning så vet inte vilka chanser du har. Men hade du varit smart hade pratat med pappan och kunnat sluppit detta lycka till

• Anonym
    ruthsmaavikrosten skrev 2012-05-28 21:56:48 följande:
    Barn får samma medborgarskap som modern, oavsett vilket land dom är födda i. Mina barn är som jag norska medborgare fast dom är födda här i Sverige.

Så bra att det gäller alla för att det gäller dig. Men du har fel för det gäller inte mitt fall och jag pratar om mina erfarenheter av att ha barn födda i London med dubbla medborgarskap. Men tja har du sagt att ditt fall gäller alla så får jag ta och gåvidare och överklaga vad dommare i både storbritanien och sverige sagt mig för de kan inte veta då eller missat rådfrågat dig innan
  • Anonym

Då kan han gå till tr stämma dig och få dom prövad

• Anonym

Eftersom ärendet redan har behandlats i England så tror jag inte Sverige tar upp fallet utan skickar det tillbaka till England. I annat fall skulle alla kunna flytta till länder med lagstiftning som passar dem och få det utslag de vill.

Det handlar ju inte här om att han kommer att kunna få boendet, men du måste ju följa det utslag ni fick i rätten där. Om det är din tur att ta med barnen över till England måste du ju se till att göra det möjligt. Att säga "nej, jag kan ine för jag jobbar" kan knappast vara giltigt. Har du ingen släkting, som kan åka över med barnen för umgänget i så fall?

• Anonym
    ruthsmaavikrosten skrev 2012-05-28 21:56:48 följande:
    Barn får samma medborgarskap som modern, oavsett vilket land dom är födda i. Mina barn är som jag norska medborgare fast dom är födda här i Sverige.
    Ja, men de kan även ha pappans medborgarskap om man ansökt om det.
  • Anonym

Bara för att du har ev så kan inte du styra och ställa med allt som du tycker det passar. Står det i domen att du ska kontakta han så gör du det annars kan han gott och väl dra dig en vända i tr så kanske ni får gv.

• Anonym

Ja men du har ett större ansvar att få det att funka närr du har ev! Sen kan du även se till om ni kommer till courten i London att de specificerar att han hör av sig inom rimlig tid innan så ni kan träffas och att sommar umgänget skall vara bestämt sista maj eller nåt och har du då inte hört nåt så planerar du er tid, ja menar svårare en så är det faktiskt inte. Ge klara tydliga direktiv och funkar det inte be courten skriva in dina önskemål i domen! Hur svårt kan det va? Ja du kommer oponera dig men jag har gått brevid i londons courtar och vet att de kan skriva in i domen mer specificerat så det inte blir tjafs, men i detta fall att du har ev så ligger enormt ansvar på dig att påminna och tjata för att också ha ryggen fri om det blir nåt senare

Svar på tråden Familjerätt behöver svar