• nevermind

Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.

Hej vänner!

Jag kom på tanken för flera år sen, och bestämde mig för kanske ett år sedan. Däremot har annat kommit emellan, en p-stav bland annat... Nu har jag precis satt i en kopparspiral och enligt info-blad är det inga problem.

Har inga egentliga frågor, vill bara ha lite uppmuntran och "push". Och gärna råd från er som donerat. Vad ska jag tänka på?

Ja förresten, en fråga: Får jag ha några önskemål angående donatorn?

Och bara en till: Är det svårt att bli godkänd?       

• Svar på tråden Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.
  • Paksenarrion
    nevermind skrev 2012-05-29 11:55:12 följande:
    Bra!

Shit vad jag känner mig ego nu.  
    Det får man vara. Man får vara rädd, orolig, bekymrad osv. Man får undra, ha frågor, vilja veta.

• nevermind
    Paksenarrion skrev 2012-05-29 11:56:47 följande:
    Det får man vara. Man får vara rädd, orolig, bekymrad osv. Man får undra, ha frågor, vilja veta.

Tack.
  • Leiben

min resa mot att få barn är så brokig att jag inte orkar dra den igen. jag mådde under behandlingar och missfall sämre än jag fattade då. först nu, när vårt underbara barn finns hos oss, har jag fattat hur allt har fallit på plats. jag saknade och sörjde något som jag inte ens hade en bråkdel av hur fantastiskt det skulle vara.

donatorn betyder allt för mig eftersom utan henne hade min son inte funnits. jag önskar att hon på något sätt återgäldas av livet självt.

och denna fantastiska upplevelse är du beredd att skänka något. jag kunde aldrig tacka min donator men jag kan tacka dig. tack! 

• eulalian

Leiben: tack för att du delar med dej! :) underbart att du är mamma nu! Grattis!

Jag har funderat på donation ett år ungefär. Mannen är emot det, han tycker det skulle kännas konstigt att det finns ett barn med mina gener där ute någonstans. Men har nu börjat tycka att det känns okej. Däremot ska jag vänta tills jag är klar med barnen jag vill ha. Är 25 nu, borde ha några år till på mej innan jag blir för gammal för donation.

Jag ska visa mannen ditt inlägg Leiben :)

• nevermind

Jag har stött på patrull.

Karolinska ringde idag. Ska skicka en remiss så jag får komma på provtagning. Jag blev så glad så jag nästan började grina. Det kändes så fantastiskt allting. I två minuter...

För sen sms:ade maken att så länge vi är gifta så donerar jag inte. Punkt. Då får jag lämna honom först. Han anser att ska jag skaffa barn ska jag göra det med honom, det är otrohet att skaffa barn med någon annan om man är i ett förhållande.
    Han är HELT omöjlig att resonera med. Fortsätter bara mala på om att jag bör skaffa barn med honom istället. What??? Jag vill ju inte ha barn!!! Men jo, uppenbarligen vill jag det enligt honom för jag skaffar ju barn med någon annan såhär.

Vilken jävla dåre. Funderar på att göra det i hemlighet. Fast å andra sidan är min kropp MIN och vill han skiljas så tack och hej skithuvud.

• NKmamma

När jag läser vad du vill göra blir jag så glad för dom par som behöver ÄDs skull.
    Har själv en dotter som blev till med hjälp av ÄD och än idag, trots att dottern är 4 år så kan jag få tårar i ögonen av tacksamhet och lycka över att såna som du finns, för utan donatorn hade hon inte funnits.

Har maken varit med på att du vill donera? 
    Verkar som att han vill ha barn. Tycker personligen inte att han tänker rationellt ang otrohet (vilket känslor sällan är iof.)
    Men som du säger det är din kropp.
    Det vore intressant om han kan tänka sig att fundera ordentligt på varför han känner som han gör mer än att han vill att du ska skaffa barn med honom. Känns som ett svagt argument.
    Hoppas att han vill läsa tråden.

• nevermind
    http://livgivaren.bloggplatsen.se/

Min blogg!

Vad tycker ni? Skriver jag för långt? Jobbiga färger/typsnitt?

Nu vet jag att det bara har skrivits ett enda inlägg, men kom med synpunkter! Jag vill ju att den ska vara snygg och tilltalande!     
  • Gladskit

Jag har också varit inne på att donera, jag har ju burit och fött barn själv så jag vet vilken ynnest det är. Och som du skrev om äggen, de finns ju där. Varför inte se till att någon får användning för dem?
    Har dock fegat lite och tänkt att göra det sen när jag är klar med barnafödandet för egen del men det kan vara så att vi är där nu.

Är inte rädd för sprutor och smärta utan funderar mest på hur jag ska hantera det om det dyker upp ett barn på farstun om 18 år och vill träffa mig. Hade det gått hade jag gärna varit helt anonym.
    Lägger den här tråden till mina favoriter!

• nevermind

Gladskit:

Jag tänkte som dig. Men nu tror jag att jag hade föredragit det. Att se hur den där människan ser ut. Men mest av allt, att få prata med föräldrarna. Att få höra deras story.

Att vi vill vara anonyma struntar de i. De tänker på barnet först. Och enligt undersökningar mår barn som vet sitt ursprung bättre.

• eulalian

Är det samma grundliga genomgång av mottagarna som det är vid adoption? Så man kan lita på att familjen blir bra menar jag..?

Jag hade inte hade något emot att dom sökte upp mej. Tvärsom :) hade jag själv blivit till genom äggdonation hade jag gärna velat se min bio-mamma :)

• Gladskit

Ja det kanske skulle vara roligt att se hur ett annat barn av mina ägg skulle se ut. Men hade man kunnat vara anonym så hade jag helt klart valt det. De mottagare som önskar kontakt med biomamman, eller som vill kunna ge sitt eventuella barn den möjligheten hade fått välja en annan givare då.
    Nu funkar det ju inte så i Sverige så det är just anonymitetsfrågan jag får fundera på.

• nevermind
    Gladskit skrev 2012-06-01 22:43:26 följande:

Ja det kanske skulle vara roligt att se hur ett annat barn av mina ägg skulle se ut. Men hade man kunnat vara anonym så hade jag helt klart valt det. De mottagare som önskar kontakt med biomamman, eller som vill kunna ge sitt eventuella barn den möjligheten hade fått välja en annan givare då.
    Nu funkar det ju inte så i Sverige så det är just anonymitetsfrågan jag får fundera på.

Får jag lov att fråga varför?

Det jag oroar mig för att det INTE kommer någon om 18 år och söker upp mig... Förvånad För nu blir jag ju så förväntansfull. 
Svar på tråden Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.