Torey Hayden
Vill gärna diskutera en av mina favvoförfattare. Torey Hayden. Någon som läst något av henne?
Vill gärna diskutera en av mina favvoförfattare. Torey Hayden. Någon som läst något av henne?
Jag är inne på sluttampen av Skymningsbarn - sååå bra & berörande tycker jag.
Det är min första Torey Hayden. Hur många har hon skrivit? Har ni några tips på vad jag ska välja härnäst?
hon har skrivit 10 böcker inräknat då skymmningsbarn. Hon har även skrivit
Burpojken
Solrosskogen
Bara barnet
Rävungen (var den första jag läste)
Andras ungar
Spökflickan
Tigerungen
Den mekaniska katten
Vackra barn
Rävungen och tigerungen skulle jag föreslå.
Åh, hon är så bra! Har också läst alla hennes böcker förutom den senaste som ligger och väntar på att jag ska läsa ut en annan bok först. Tycker t.o.m om hennes skönlitterära böcker även om Solrosskogen kanske tappar lite i slutet.
Har ni sett hennes hemsida? Där finns det lite mer information om personerna i böckerna och några av dem har t.o.m. skrivit små kommentarer om böckerna de själva varit med i. Torey själv har också svarat på frågor om böckerna.
www.torey-hayden.com
jag har varit där förr, men glömde favorisera siden, men nu har jag gjort det. mycket intressant sida
Åh tack snälla! :o))
Köpte burpojken idag.. så nu ska det till att läsa.. :)
Måste man läsa hennes böcker i ordning eller kan man läsa de ändå
Man kan läsa dem ändå
Jag kommer få hem skymningsbarn imorrn på cd, ska bli kul att höra.
Okej tack så mycket för svaret. Sa läsa hennes böcker nån gång
gör det, du kommer inte ångra dig.
Ja jag tror att jag lästa alla utan den mekaniska katten...
Annars jo förresten... Visst handlade den om en pojke med en mjukiskatt, ??
Är oxå ett stort Hayden-fan! Har läst alla böckerna och det är svårt att säga vilken som är bäst. Gillade dock Vackra barn väldigt mycket!
Jga började på den mekaniska katten men tyckte den var så konstig att jag la ner det. Helt olik de andra böckerna som är bra ju
Hej! En till här som älskar hennes böcker! Inte för att de är särskilt bra litterärt sett, men när det gäller barnpsykologi och pedagodik är de väldigt intreassanta. Har läst alla utom Den mekaniska katten och Solrosskogen. Dessa två är inte verklighetsbaserade, därför känns de inte lika intressanta för mig...
håller med dig, jag kunde inte heller läsa den mekaniska katten