• Feb2012

Amningsvänlig klänning till dotterns dop?

Nån som är ute i affärerna (bor i Göteborg) och kan tipsa mig om en amningsvänlig klänning, gärna lite längre modell, som jag kan ha på min dotters dop som är om 2 veckor....
    Lite panik här för jag hinner inte gå i affärer nåt precis då jag även är hemma med min tvååring och har en man som reser mkt i jobbet, puh!

* Gärna längre modell
    * Ingen "strandklänning" utan av lite finare slag/material
    * Måste kunna amma i den

• Svar på tråden Amningsvänlig klänning till dotterns dop?
  • En Ängel

Kolla runt på nätet och beställ några olika från där om det hinner bli levererat. Sök på en shoppinggata i gbg på google så kan du se vad det finns för affärer där. Kanske har du någon vän som kan följa med ut och hjälpa dig?

• Rigor

En lång kjol med bolero eller fin kofta och snygg amningstopp under?

• Johans Pillerill

Jag köpte en på hm när vi gifte oss... Inte till själva bröllopet men bjudningen efteråt. Den var fin. Mamma-avdelningen

• Hannathu

ett par förslag som kanske inte är rena strandklänningar

Mamalicious Julia feed me
    Mamalicious ladies    (lovelymama.se)
    Love Milk Sally - kanske lite mycket strand Lovemilk.se
    Boob cora - med ett fint bälte eller så kan den kanske funka? (lovelymama.se)

Sen har paola maria en chiffongklänning som är ganska söt

• Mellanmjölkens land

Vet inte om du definierar det som en strandklänning men bland de bästa kläderna jag hittat att amma i är en klänning med smala axelband som man lätt kan dra ner över axeln. Kombinera med amningsBH och en lättöppnad kofta eller en bolero.

• Hannathu
    Mellanmjölkens land skrev 2012-05-29 21:39:33 följande:
    Vet inte om du definierar det som en strandklänning men bland de bästa kläderna jag hittat att amma i är en klänning med smala axelband som man lätt kan dra ner över axeln. Kombinera med amningsBH och en lättöppnad kofta eller en bolero.
    Tänkte precis på det - det måste ju inte vara amningskläder. Vanliga kläder funkar bra oxå...

Har ammat åtskilliga gånger i klänningar och toppar med djup omlottringning som går att dra ner och ett snyggt linne med hål för brösvårtan (japp klippta hål)  och amningsBH under.

Senast när vi var på bröllop hade jag sidenkjol och linne i samma färg och en snygg omlottop över
Svar på tråden Amningsvänlig klänning till dotterns dop?