Bonus stjäl från mina barn!
Hej! Jag har två barn sedan tidigare 12 och 14 år. Min man har också två sedan tidigare 11 och 16 år. Mina barn är mycket skötsamma, har mycket höga betyg, och idrottar och spelar instrument. De är lugna och vänliga mot alla. Mina styvbarn (har haft dessa sedan 6 år tillbaka), ljuger konstant och beter sig illa. De har inga fritidsintressen, och deras betyg är så dåliga så de knappt blir godkända i skolan. Kontrasterna är stora i familjen och vi är två läger, känns det som. Jag är högskoleutbildad, och min man end gymnasie. Vi har olika sätt att se på läxläsning och komunikationen med barnen. Vi har ett gemensamt litet barn. Nu har hans 11 åring (flicka) stulit pengar från min dotter, och min son. Hon använde pengarna till godis, vad vi vet. Jag är så innerligt trött på dessa barn och deras kriminella handlingar. Jag vill faktiskt inte vara under samma tak som dem längre. Mina barn blev mycket ledsna och besvikna. Jag älskar min man och vill absolut inte lämna honom pga detta. hans barn bor hos sin mamma varannan vecka. Hon är inte direkt en person jag vill kalla skötsam! Jag har ingen lust att lägga min energi på att få ordning på hans barn längre. jag har försökt tidigare, och nu har jag ju dessutom vårat lilla barn att tänka på. Jag vill inte dela min tid jag har till prat och läxor med fler än mina egna tre. jag tycker att mamman och pappan ska ta tag i sina barn, och att det inte ligger på mitt ansvar. Ändå känns det så , eftersom mina barn är så "lyckade". Jag har mått dåligt varannan vecka, när dessa barn är hos oss i flera år. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. jag får spänningshuvudvärk mm. Min fråga är också vad du tycker är ett rimligt "straff" för en 11 åring som stjäl i familjen?
Hon har fått utegångsförbud, samt Tv, och data förbud i en vecka. Jag tycker att det är för lite! Vad tycker du?
Hjälp! Styvbarnen splittrar familjen!