• HäckHäxan

Tjejer, undviker ni raggare?

Anonym skrev 2012-05-29 17:35:24 följande:
    Min kompis gör det, hon hävdar de är idioter allihopa. Undviker ni också raggare?
    Fan jag önskar jag kunde skrva NEJ och visa hur fördomsfri jag är men så är det inte. Ja jag undviker dem för det mesta eller fan undviker dem inte, vi har inget gemensamt. Jag har aldrig träffat någon som är raggare och känt mig attraherad av den personen. Som yngre tonåring hade jag en hångelkompis som umgicks med raggare, åkte på träffar och festade och sådär, men han var hårdrockare med långt vackert hår och helt enkelt den udda fågeln i sitt eget kompisgäng, såg honom aldrig i några typiska raggarkläder på det viset som hans vänner hade och han gick som mig i gummiskor nästan jämt. Grät blod när han klippte av sig håret.
    Har dock kvinnliga vänner som ja är raggare, de undviker jag ju inte.

Jag kan dock uppskatta de gamla välskötta bilarna, inte fyllehärkarna även om de säkert har sin charm för de som är fulla i dem  
    Men jag uppskattar trimmade bilar som går galet fort mycket mer om jag måste välja.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Interättattnu skrev 2014-08-25 22:09:40 följande:
    Vafan låt dom vara som dom vill, måste alla vara som en person och vara perfekt, vissa här kanske har gjort värre saker en vara en raggare/Volvoraggare så sluta ni har ingen andlednig på att kränka ner folk bara för dom inte liknar just dig!! Är själv raggare
    Anonym (Förfan) skrev 2014-08-25 22:12:47 följande:
    Ni har inte rätt att skriva så här någon av er, ni börjar en konflikt bara för han/hon inte ser ut eller gillar samma saker då det här gäller raggare/ Volvoraggare, är själv raggare så lägg ner!

Det räckte inte med ett inlägg utan du var alltså tvungen att skriva två, ett med ditt nick och ett som anonym Intressant.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2014-08-25 23:54:10 följande:

Jag har vänner som hänger med raggare och det händer att jag följer med på deras fester som de brukar ha och nej jag skulle aldrig någonsin kunna vara med en, ärligt de ser skitiga ut hela högen och hittills så har jag faktiskt inte träffat nån som inte verkar lite bakom på nått sätt, socialt eller mentalt så är det alltid nått som fattas hos dem.
    Lika dant med baikers, jag fattar inte grejen hur tusan kan tjejer vara så på dem, de har inget som får mig att känna mig trygg och som får mig att gå i gång på dem heller.

Fast åh andra sidan är jag ganska säker på att de män jag gillar inte är något som faller er andra i smaken heller och det är väl så det är vi gillar olika helt enkelt, så fortsätt ni med era raggare så håller jag mig till mina rena, smarta, trygga, data och musiknördar smile2.gif

Håller mig hellre till nördiga alternativt smarta lugna män.
  • HäckHäxan
    Anonym (Raggare!) skrev 2014-08-26 10:33:02 följande:

Absolut inte! Jag är uppvuxen med jänkare, tycker det är skoj med killar och tjejer som är fula i käften. Sen beror det ju på folk och folk. Adam 25 kan ju vara precis lika sliskig och snuskig som en raggare tycks vara. Har några vänner som är raggare och har aldrig haft roligare.

KUKEN STÅR!

Grattis till att du inte har potensproblem

Alltså man kan vara ful i munnen utan att vara det minsta raggare. Jag lovar!
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-26 11:53:00 följande:
    Vilka fördomar det finns bland vissa! smile2.gif Kontentan...mja...är väl som överlag, det man inte vet och begriper borde man inte yttra sig om. smile2.gif
    Tänk om man ändå hade vett på det jämt Jag kör stenhårt på tvärtom yttrar mig mycket om allt och begriper lite!
  • HäckHäxan

Alltså jag måste ändå få lov att säga något positivt om raggare eller ja alltså enligt min uppfattning då och det är att det är en av de få grupperingar av människor som faktiskt verkar acceptera alla precis så som man är. Det är liksom okej att vara både stylad och absolut inte stylad, kort, lång, tjock, smal, smällfet, allt verkar vara lika okej OCH en sak som jag just kom på det är jävligt okej att vara udda. Tror faktiskt det är en av få "kulturer" som aldrig någonsin påpekat saker gällande mig utan antingen bara gillat mig som jag är just då eller så har man rent kemiskt inte funkat med folk och det kan ju ske med kassören på apoteket också, vissa funkar man inte med helt enkelt.

Kom nämligen precis att tänka på det och mindes att jag och en kompis pratade om det där för ett gäng år sen, att det var så jävla okej att vara pojkflicka utan att någon kommenterade det och att jag med mitt social handikapp och noll filter inte behövde tänka lika mycket på vad jag sa. Det var ju faktiskt en befrielse får jag erkänna eftersom jag konstant annars alltid måste slåss med den delen av mig själv, på vad jag säger, hur jag talar och hur yvigt mitt kroppsspråk är. Det är ett krig jag för varje dag, varje vaken stund och jag är rätt mycket vaken och sover ganska lite så

Joo och jag tycker de där jävla klänningarna, håren och sminket är jävligt snyggt på jävligt många. Men jag hade aldrig tagit på mig det, det är oklädsamt på mig.

Jag hade kunnat plocka delar av den där kulturen och älska den. Hade tex kunnat begå mord för att ha en jukebox hemma, men det hade jag kunnat göra för att ha en gammal nördig spelmaskin eller flipperspel också så När jag tänker efter är jag villig att begå mord för otroligt många saker Dåligt karaktärsdrag indeed. 

Nu kan jag ju inte säga att allt det här gäller alla raggare alls, bara de jag har erfarenhet av. Sen måste jag påpeka att det är en enorm skillnad på alla ynglingar med två fjun på hakan som glider runt i en gammal 245:a, spelar medusa på hög volym och leker och på andra. Lite som wannabe raggare vs raggare. Lite som att limma på ett kjolpaket på en opelkadett och sen kalla det en sportbil. Det är vad som finns innanför huven som avgör mest. Lite som människor och vad de har innanför pannbenet, alla kan inte vara sportbilar så är det bara och det är liksom okej.

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2014-08-26 15:38:06 följande:
    Jag hakar på dig här och skriver trevligheter om dem...jag har också upplevt det du pratar om, man blir accepterad även om man inte ser ut som dem och de dömer inte folk i förväg.
    Jag har dessutom alltid haft super kul på deras fester och när nån är för närgången och inte fattar när man säger nej så brukar det alltid komma nån och bära bort denne och se till att den inte stör en mer, de tar väl hand om en när man är där och ser till att man har riktigt kul, gäller även bikers.

Så det är inte bara dåligt med dem men som sagt för mig är det inget alternativ när det gäller partners, HäckHäxan och jag verkar behöva våra lugna töntiga män som håller oss på jorden haha smile1.gif
    Ja precis så. Fast jag hade inte tackat nej till en nördig biker med långt fint hår *dreglar inombords*

Men jag behöver en lugn man som absolut kan hålla mig på jorden eller mer dra ner mig lite fint på den när jag svävar iväg lite för mycket helt enkelt.

Som vän funkar raggare absolut, det har jag ju liksom både kvinnliga och manliga och ingen av dem är på något vis lågt bemedlad, ena killen är tvärtom jävligt smart och vi har varit vänner sen vi var 12, han är dessutom nörd också. En av de första kompisarna som jag fick när min familj fick fly från Göteborg och fick skyddad identitet. Vi var båda personer med en fot i varje läger nördiga och samtidigt föll in bland de bråkiga, coola och häftiga. I vilket fall han är en smart raggare, nördig rak ärlig med ett sjuhelvetes humör. Lika barn helt enkelt och det skapade en förståelse och respekt mellan oss som finns ännu. Vi är såklart lugnare nu för tiden och han har förbannat mig för jag fick barn först och tydligen stal hans namn till en framtida dotter. Så hans dotter har det som andra namn. så kan det gå.
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-26 15:52:37 följande:
    Haha...var inte menat till dig men bra att du tog åt dig, bättre en än ingen alls! smile2.gif Ja du kan skriva du! smile2.gif
    Nu är jag högst osäker på om det var en komplimang eller en förolämpning så jag bestämmer att det var en komplimang

Jag gillar fördomar faktiskt. Det är kul att slå hål på dem och att få de man har punkterade.
  • HäckHäxan
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-26 16:57:57 följande:
    Bra gillar när du är osäker! smile2.gif Hoppas du är jävligt osäker och att det var jobbigt... Var en komplimang även jag inte alltid orkar läsa allt du skriver! smile2.gif
    Det påstås att jag är extra söt när jag är osäker :-/ Själv blir jag ju mest förbannad när jag är osäker, alltså på mig själv då.

Måste bara delge världen en roligt nyhet. Min smarta raggar vän är numer en raggande biker eller nått för han tog MC kort idag haha

Jag orkar inte läsa allt jag skriver heller ???? Och det är inget emot vad som konstant går runt i mitt lilla huvud dygnet runt.
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2014-08-26 17:32:59 följande:
    Mehe va fan så är jag åter igen anonym fast att jag inte har bett om det :-/
    Händer ju jättemånga hela tiden. Måste vara störigt. Men jag fattade att det var du <3
  • HäckHäxan
    Anonym (blandad) skrev 2014-08-26 17:03:10 följande:

Jag upplever inte att de flesta accepterar alla som man är, då de ofta är både homofobiska och rasistiska.
    Och de har inget djup, de filosoferar aldrig, har ingen som helt tankar på sånt flum. konst och klassiskt är inget det heller. Undrar varför jag undviker raggare? fast jag har då inte träffat så jätte många. Jag har kanske haft otur?

Ja antingen så har du haft otur eller så har jag haft tur. För rasismen har jag sluppit alltså några nötter har det såklart funnits. Men jag är turk så jag skulle absolut inte funka en hel kväll festande med ett gäng rasister och tro mig jag har provat. Och då var det ett gäng muskelberg med rakade skallar och det slutade med att jag rullade ut deras hallmattan i vardagsrummet och låtsades be till Mecka. Hade lovat min kompis att inte prompt hävda mitt ursprung vilket jag ju inte gjorde. Jag sa inte ett ord om att jag var turk. Men jag fick ett helt vardagsrum med mindre rumsrent folk att bli stumma, inte ett ljud sa de. Jag rullade ihop mattan och la tillbaka när jag var klar. och mina kompisar var sådär måttligt roade men vi garvar ofta åt just det där. Hur får man ett rum kriminella nazister / rasister att bli stumma och handlingsförlamade.
  • HäckHäxan
    Anonym (usch) skrev 2014-08-27 05:27:24 följande:

Undviker i allra högsta grad. Det är endast sinnesslöa bönder och WTn som ansluter till den subkulturen. Det gör dom för att dom är för dumma för att göra andra intellektuella och kulturella saker. Dom förstår sig på bilar, bärs och brudar. Mer kan man inte förvänta sig av någon som gick fordonsprogrammet, förmodligen med ofullständiga betyg.

Nej tyvärr, jag skulle inte ens ta i en raggare med handskar och tång.

Vad du säger är alltså att alla som gått fordon är lågt begåvade? Spelar det någon roll om de gick till mekaniker eller om de blev lastbilschaufförer eller är det same shit enligt dig?

Eller är de bara de med ofullständiga betyg från fordonsprogrammet som har låg IQ?
  • HäckHäxan
    Anonym (blandad) skrev 2014-08-27 15:17:38 följande:
    Ok man kan kalla den formen av rasism jag tänkte på för "hobby-rasism".
    Som de flesta så är de så väl anpassade att de inte säger rasistiska kommentarer när någon med annat ursprung är i närheten, men när de bara är gruppen eller bara nordbor där så kommer N-ordet fram och "arabjävlar" till och med mannen från polen som kör lastbil är en "arab".

Men det måste finnas mer rumsrena grupper av raggare som inte talar nedvärderande om andra. eller?
    Aha den formen tycker jag man ser överallt. Dock inget jag tänkte på med raggarna som förövrigt gör som de flesta andra med väldigt mycket svensk/ nordiskt ursprung tar mig för en svensk. Däremot de flesta med annan bakgrund kan fråga och vart kommer du ifrån egentligen då Lika kul varje gång. Någon gång ibland blir jag anklagad för att vara finsk också.

Så jo jag tror det finns raggare som inte är hobby/ smyg rasister alls. 
  • HäckHäxan
    Överväldigad skrev 2014-08-27 17:18:28 följande:
    Här träffas vi igen, Häxan. Delar din åsikt. Tror det hänger på själva attityden. Tar de sig själva på allvar när de uttrycker sig "så där", blir det svårt för mig att ta dem på allvar. Annars kan jag skratta åt det. Man måste bara veta vart gränsen går, tycker jag; men har man lite fingertoppskänsla så blir det inga problem. Tycker det är uppiggande med lite direkthet då och då. smile1.gif
    Japp jag stöter på dig

Nä men allvarligt, visst är det så. Jag gillar hårt men hjärtligt, snuskigt och lite små brutal eller mycket brutalt MEN och det är den viktigaste biten, det är bara kul på riktigt om den man käbblar med är likadan. Men jag gillar slänga okvädinsord, raljera, slåss med ord, battla helt enkelt. På lika villkor och där man vet att den andre absolut inte tar något av det personligt utan roas lika mkt av att tävla i snabbtänkthet och välsmort munläder.
Svar på tråden Tjejer, undviker ni raggare?