Inlägg från: Anonym (blandad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blandad)

Tjejer, undviker ni raggare?

Jag upplever inte att de flesta accepterar alla som man är, då de ofta är både homofobiska och rasistiska.
    Och de har inget djup, de filosoferar aldrig, har ingen som helt tankar på sånt flum. konst och klassiskt är inget det heller. Undrar varför jag undviker raggare? fast jag har då inte träffat så jätte många. Jag har kanske haft otur?

• Anonym (blandad)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 17:58:57 följande:
    Ja antingen så har du haft otur eller så har jag haft tur. För rasismen har jag sluppit alltså några nötter har det såklart funnits. Men jag är turk så jag skulle absolut inte funka en hel kväll festande med ett gäng rasister och tro mig jag har provat. Och då var det ett gäng muskelberg med rakade skallar och det slutade med att jag rullade ut deras hallmattan i vardagsrummet och låtsades be till Mecka. Hade lovat min kompis att inte prompt hävda mitt ursprung vilket jag ju inte gjorde. Jag sa inte ett ord om att jag var turk. Men jag fick ett helt vardagsrum med mindre rumsrent folk att bli stumma, inte ett ljud sa de. Jag rullade ihop mattan och la tillbaka när jag var klar. smile2.gif och mina kompisar var sådär måttligt roade men vi garvar ofta åt just det där. Hur får man ett rum kriminella nazister / rasister att bli stumma och handlingsförlamade. smile2.gif
    Ok man kan kalla den formen av rasism jag tänkte på för "hobby-rasism".
    Som de flesta så är de så väl anpassade att de inte säger rasistiska kommentarer när någon med annat ursprung är i närheten, men när de bara är gruppen eller bara nordbor där så kommer N-ordet fram och "arabjävlar" till och med mannen från polen som kör lastbil är en "arab".

Men det måste finnas mer rumsrena grupper av raggare som inte talar nedvärderande om andra. eller?
Svar på tråden Tjejer, undviker ni raggare?