Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Mamma snopp

skogsvitter skrev 2012-05-29 21:54:36 följande:
    Våra har vetat redan från början att mamma har en snippa precis som dem (de är flickor båda två) och pappa har en snopp. Hur kan det komma sig att hon inte förrän nu får veta vad hon har för kön?!
    Samma här...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    emmak skrev 2012-05-29 22:22:40 följande:
    Finns alltid nån som är bättre.
    När min som var 20 månader så lärde han sig att han hade en snopp men det dröjde tills han va runt 3 innan han började fråga vart min snopp är.
    Så "skogsvitter" grattis till att du har så duktiga barn men alla kanske inte prioriterar att lära sina barn vilket kön de har innan de börjar fråga om det.
    Bättre? Bättre än vad/vem?
  • La Lola
    bästamamman skrev 2012-05-30 08:48:34 följande:
    Skogsvitter:

Att du ska tala om för alla vad som är naturligt och inte.

Du kan liksom så mycket.

Fniss.
    Ja visst är det bra.
  • La Lola
    perla2010 skrev 2012-05-30 14:31:28 följande:
    Hon kallade inte mitt kön för snopp men undrade i princip varför inte hon och även jag hade en snopp och pappa hade en, och eftersom vi inte har någon snopp så tyckte hon att vi kunde köpa en.

Hon insisterar ofta på massa roliga saker, kallar näsan för något helt öra osv osv och skrattar, så hon vet mycket väl  var kroppsdelar sitter plus frågar när hon undrar. Jag tvättar dagligen hennes slida och talar även om var jag ska tvätta. Att hon är 20 månader gammal innebär väl ändå inte automatiskt att hon därmed ska ha full koll på sin, min och alla andras kroppar. Alla barn och även tonåring benämns som baby i hennes värld, trots att jag säger pojke flicka, detta accepteras för stunden men likt katten är de bebisar igen (och jag vet med säkerhet att fler har det precis likadant med sina barn).

Jag skrev bara vår lustiga konversation just som den var i ts. Jag skrev inte något om vad vi brukar prata om, vad vi pratade om efter, eller när vi åt middag utan endast ett utdrag ur ca 20 månaders livstid på ca 3 min. Så hur du och nåra med dig tolkar det, är helt upp till er. Men var vänliga att tänka lite längre än näsan räcker. Jag är inte den känsliga typen men om du skrivit så till någon annan kanske de kastat sig på luren och ringt BVC för att deras barn på 20 månader ville köpa en snopp! Liksom hon tycker vi ska gå och handla en ostfralla (när vi inte har) eller en bil när denne är på lagning.

Grattis till dig skogsvitter för din fantastiska anatomiska lektion av snippan flickors "hemliga" kön som ej gud förbjude får nämnas som slida eller ve och fasa VAGINA (dess anatomiskt korrekta namn)!
    Men...det heter ju inte snopp heller å andra sidan.....
  • La Lola
    perla2010 skrev 2012-05-30 19:07:05 följande:
    Kom och hjälp mig och dö...
    Snopp är iallafall slang för penis, likaså ordet kuk.
    Men ordet snippa är i det närmaste en liknelse med en snipa, som du serverar sås ur...
    Slang? Det är ett vedertaget ord. Precis som snippa numer är......
  • La Lola
    zeppelinmamma skrev 2012-05-30 19:21:01 följande:
    Ett stort grattis till skogsvitter och la lola för att ni lyckas föra in tråkiga typiska FL kommentarer i en supersöt tråd. Till TS vill jag ge ett stort tack för att du delade med dig av en rolig och söt händelse. Kram.
    Tack!
  • La Lola
    perla2010 skrev 2012-05-31 18:18:24 följande:
    Hur är det nu, kan man ta bort en tråd?
    Ja.

Om du kan ge en vettig motivering till varför du vill få den borttagen.
    Anmäl den, skriv att den är din och motivera som sagt.
  • La Lola
    Audrey skrev 2012-05-31 20:59:05 följande:
    Alltså allvarligt, jag fattar inte varför det ska bli ett sånt ståhej när det gäller Ts tråd!
    Alla har olika namn till snoppar och slidor, va fan spelar det för roll vad det är för ord man använder?? Barn lär sig dom "rätta" orden till stut!
    Vad är de rätta orden då?
  • La Lola
    Audrey skrev 2012-05-31 21:19:13 följande:
    Du kanske ska ta och leta fram ett lexikon eller ringa 1177 om du inte vet vad du har där nere Skrattande
    Ja det var ju ett vettigt svar. Tack.
  • La Lola
    By Starlight skrev 2012-05-31 21:19:18 följande:
    Snippa och snopp. Enligt rfsu.
    Är genusmedvetet och naturligt. Istället för att hitta på konstiga namn på kvinnans könsorgan. Snippa blir lika naturligt som snopp alltid varit. Därför kom de på snopp och snippa.
    Jag, mitt barn och alla jag känner använder det. På min lärarutb fick jag t.om lära mej att man ska säga snopp och snippa när vi benämner barnens könsorgan. Jag är förskollärare.

:)

För övrigt, Hej! barn är kul ts! Min flicka på 2,5 år säger också så himla mycket kul grejjer!      
    Ja jag håller med dig ja. Det är vedertagna ord som funnits i många år.
  • La Lola
    Vadhänder skrev 2012-05-31 21:40:26 följande:
    Jag tror inte att ni var så korrekta gällande kön när ni var små heller Flört
    När jag var liten hade jag inte något namn överhuvudtaget för mitt kön. Det var aldrig nån vuxen som lärde mig vad jag skulle kalla det.
    Tragiskt tycker jag o inte det minsta roligt.
Svar på tråden Mamma snopp