• Bevabus

Vad heter fågeln?

Nu har jag undrat det här alldeles för länge, så jag måste fråga...
    Vad heter fågeln som ni hör i det här videoklippet? Det börjar vid 0:15.

Jag har hört något om att det ska vara en vårskrika, men när jag undersöker saken vidare så verkar inte det stämma...
    Någon som kan stilla min nyfikenhet?

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden Vad heter fågeln?
  • Bevabus

Är det verkligen inget som vet?

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • riboflavin

Jättesvårt att avgöra på den korta och ganska dåliga sekvensen, men min gissning är Brandkronad kungsfågel men de var knappast vanliga ens på den tiden, låter lite för sammanhängande för att vara vanlig kungsfågel men de har ju också skillnader i sin sång så det skulle kanske kunna vara en sån.

Jag är ingen expert på något sätt, bara omgiven av ornitologdårar :) 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Apocalypso

Jag hör dem varje dag nu så nog tycker jag det låter som svalor, ev seglare.

Only weak men fear strong women!
  • Bevabus

Jag hör såna här fåglar utanför mitt rum ganska ofta, men är tyvärr ingen fågelexpert :P
    De låter som när man ser Krösa-Maja gå i videon, men även lite senare i videon.

• Bevabus

Jag försöker hitta någon video där man hör svalor, men tycker mig mest bara höra ett kvitter...

Den fågeln jag söker skriker ju nästan..

Svar på tråden Vad heter fågeln?