• yena89

Vill inte gå ner mer i vikt

Du kan ju försöka med att lägga till lite rotfrukter, frukter och kanske en o annan potatis också så du kommer upp lite i kolhydratsmängden?

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • yena89
    misplacedname skrev 2012-05-30 15:14:28 följande:
    Rotfrukter och eventuellt potatis har jag tänkt försöka men frukt går verkligen inte med blodsockret, då kan jag lika gärna äta pasta, ris och godis också. Skulle helst lösa det utan mer kolhydrater för det börjar klia så förbannat då.

Men ska väl ta och ringa VC när jag åker hemåt igen så får jag se om det står rätt till!
    En frukt om dagen höjer inte blodsockret så värst om man nu inte har diabetes. Om du äter en mer liberal variant av LCHF med 50g kolhydrater så får du plats med rotfrukter, frukter, potatis och kanske till o med nån matsked råris. Eftersom det inte är några stora mängder kommer ditt blodsocker inte påverkar nämnvärd och du kommer inte få blodsockerdippar som du var van vid med skräpmat. Äter du tillräckligt med fett så kommer du förhoppningsvis undvika sötsuget också.
    Många här på FL missbrukar ordet sockerberoende så jag hoppas du förstår att jag är lite misstänksam.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
Svar på tråden Vill inte gå ner mer i vikt