• riboflavin

Jaha, då har man alltså "kamphund"?

Jag kikade på en lägenhet idag och på gräsmattan placerade jag bästa kompisen och våra hundar under tiden jag var inne och kikade. Jag har hela tiden varit tydlig med att vi har 3 hundar och värden har varit helt ok med det.

Nu ringde hyresvärden och förklarade att de tyvärr inte tillåter "kamphundar" i sina lägenheter, och eftersom en av våra hundar är en "kamphund" så kan hon tyvärr inte hyra ut till oss.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, dels så är ju hela fördomscirkusen kring "kamphundar" löjlig, dels så är risken bra mycket större att någon av våra andra hundar skulle råka skada någon, eftersom de är lite klumpiga, och dels så är "kamphunden" en Labrador...

Jag sade ingenting till henne eftersom vi ändå inte var intresserade.

"Kamphunden" och klumphundarna:

Nå vad tror ni har jag blivit pålurad en Pitbull?
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Svar på tråden Jaha, då har man alltså "kamphund"?
  • Morcheeba

Ja, ska man skratta eller gråta. Man kan ju tycka att det tillhör allmänbildningen att åtminstone känna igen en labrador.

Om jag hade lyssnat på alla dumheter folk sagt om vår hund (alaskan malamute) så hade jag nog blivit tokig... Vi har halti på honom, vilket förvånansvärt många misstar för en munkorg (sedan att han har hela munnen öppen och att tungan hänger ut, det spelar ingen roll...). Många gånger har jag träffat folk som med skeptisk blick säger "Är-är det där en munkorg? Bits han?" *backar långsamt bakåt* (som om han hade kunnat bitas med en munkorg, men men...) 

Blev även utskälld av en tant för att vi rakat av pälsen på honom. "De är ju så fina i pälsen, och så rakar ni av den! Det är ju jättesynd om hunden när den är så ful, han skäms ju, ser du inte det!" Jo, ful blev han allt men han slapp få värmeslag.

Har även blivit utskälld för att inte plocka upp bajset när jag gick ut med en kompis tik, hon kissade...

Kontentan är, vissa människor är puckon. Det är bara att acceptera, gå vidare, skratta åt det när man är ur synhåll. :) 

• riboflavin
    Anna74a skrev 2012-05-30 14:46:19 följande:

Helt sjukt!

Är väl det enda man kan säga.  

Ja, man hade ju kunnat förvänta sig ett försiktigt "vad är det för ras på den svarta" innan hon bestämmer sig iaf...
    Men som sagt, lägenheten som var "nyrenoverad" var taskigt målad runt millenieskiftet och var minst 10 kvm mindre än i annonsen och det sk "förrådet" utgjordes av ca 30 cm utrymme brevid en varmvattenberedare, lägenhetens största rum var dessutom den långa korridorhallen utan fönster som löpte tvärs genom allihopa. Vi är inte sådär jättesugna...
  • Ely

HAHAHAHAHA ursäkte men what ?

inte några typiska "kampsportsraser" ;) 

• mycketsaft
    Morcheeba skrev 2012-05-30 14:55:35 följande:
    Ja, ska man skratta eller gråta. Man kan ju tycka att det tillhör allmänbildningen att åtminstone känna igen en labrador.

Om jag hade lyssnat på alla dumheter folk sagt om vår hund (alaskan malamute) så hade jag nog blivit tokig... Vi har halti på honom, vilket förvånansvärt många misstar för en munkorg (sedan att han har hela munnen öppen och att tungan hänger ut, det spelar ingen roll...). Många gånger har jag träffat folk som med skeptisk blick säger "Är-är det där en munkorg? Bits han?" *backar långsamt bakåt* (som om han hade kunnat bitas med en munkorg, men men...) 

Blev även utskälld av en tant för att vi rakat av pälsen på honom. "De är ju så fina i pälsen, och så rakar ni av den! Det är ju jättesynd om hunden när den är så ful, han skäms ju, ser du inte det!" Jo, ful blev han allt men han slapp få värmeslag.

Har även blivit utskälld för att inte plocka upp bajset när jag gick ut med en kompis tik, hon kissade...

Kontentan är, vissa människor är puckon. Det är bara att acceptera, gå vidare, skratta åt det när man är ur synhåll. :) 

hahaha!
  • Ely

åh idioter, jag har också en långhårig hund, enligt deras rastyp ska pälsen typ hänga i backen, och han blir galet varm, och helt omöjlig att ha o göra med just då.
    Så vi rakar honom också, och folk rynkar på näsan och tycker så synd om hunden , den ska ju ha lång päls, nämen den där måste ni ha rakad ? Har ni rakat den, dom är ju finare med päls ! 
  • Trisse85

Ser ut som två fågelhund-raser och en labbe eller labb-blandning. Ser inte en pitbull i närheten. Eller rättare sagt. Ser inte en kamphund i närheten. Om inte dina "fågelhundar" jagar fågel, då kanske dem blir lite vildare... ;)

• riboflavin

:) jag brukade ha munkorg på syrrans golden när vi var ute för att slippa alla jävla "åh vad den är söt, får jag klappa" det funkade alldeles utmärkt.

Men jo, ganska många människor är puckon. 
  • riboflavin
    Trisse85 skrev 2012-05-30 15:02:55 följande:
    Ser ut som två fågelhund-raser och en labbe eller labb-blandning. Ser inte en pitbull i närheten. Eller rättare sagt. Ser inte en kamphund i närheten. Om inte dina "fågelhundar" jagar fågel, då kanske dem blir lite vildare... ;)
    Helt korrekt, 2 Irländska röda settrar (en avlad för sällskap en för jakt) och en lite småtjock jaktlabb.
  • Bumblan

Kan verkligen hålla med om att folk är korkade, eller i alla fall väldigt obildade. Eller så tänker de sig inte för innan de öppnar munnen.

En tant frågade om vår fransk bulldog valp var en kamphund...

Svar på tråden Jaha, då har man alltså "kamphund"?