• Anonym

Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?

Vi ska dricka på Lördag och på söndag ska jag hämta hem min son från sin pappa

jag vill gärna festa lite då det är första gången på år. efter sonens födsel.

Men jag vill inte må dåligt dagen efter. Finns det något trick på hur man kan dricka för att undvika baksmälla och huvudvärk?!   

• Svar på tråden Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?
  • Anonym
    Anonym (VATTEN) skrev 2012-05-30 20:28:37 följande:
    Hej hehe!

Drick typ 2 liter vatten innan du lägger dig så mår du bra dagen efter. Det kan jag nästan GARANTERA dig! Ta mitt råd. Annars, drick inget alls.

På vilket sätt hjälper detta? :)
  • Anonym

drick några mjölk och grädde baserade drinkar =)

• Anonym

Jag dricker ofta, och jag vet att min metod funkar:

Innan du lägger dig, ät ORDENTLIG mat, typ en burgare, en kebab, eller laga till något hemma. Jag brukar äta korv med bröd. Sen dricker jag ett stort glas med juice innan jag går och lägger mig.
    Jag ställer också en stor flaska/ett stort glas med vatten bredvid sängen, så när jag vaknar törstig under natten så kan jag dricka på en gång.
    Funkar jättebra för mig!  

• Anonym

Drick inte alls! Eller bara ett glas eller två. På vilket sätt blir kvällen bättre av du dricker? Och är det värt det jämfört med att må bra när du vaknar? Jag brukar alltid fundera kring det innan jag går ut och jag har aldrig kommit fram till att det är värt det de senaste 10 åren. 

Men om du tycker att det är värt det... Drick mkt vatten innan du går och lägger dig. Det allra bästa ska vara vätskersättning både innan du gå ut och innan du går och lägger dig.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-30 20:36:25 följande:
    drick några mjölk och grädde baserade drinkar =)
    För att?
  • Anonym

Är det inte "farligt" att dricka en resorb innan man börjar dricka, en efter och en när man vaknar? Blir det inte mycket för kroppen? :)

Jag brukar ta en innan jag lägger mig + en 5 dl vatten extra, men brukar ändå må dåligt dagen efter. 

• Anonym
    Mandel skrev 2012-05-31 07:14:36 följande:
    Fet mat både innan och dagen efter så fort du vaknar.
    Netto har tabletter som heter Bakis som maken säger funkar. Ta två i ett glas med vatten innan du lägger dig.

Grejen med baksmällan är inte enbart just alkohol och uttorkning utan att man sover så illa är en bidragande orsak det med.
    Jag har mått som om jag vore skitbakis fast jag bara passat barn som kräkts på natten. Samma känsla i kroppen, mådde illa när jag åt frukost osv.

Och gör inte som jag gjorde sist... Har man knappt druckit alkohol på några år så är det inte så smart att hinka i sig sprit
    Flört
    Även om man mår bra länge så tar det till slut stopp!

Bakis är samma som Resorb, men dyrare...
Svar på tråden Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?