• nirac

hjälp oss med namn till vår pojk...

Är det någon som kan ge förslag på pojknamn. Vi har redan gett vår son namnet gustaf, men det känns inte rätt på honom. Men vi har kört fast. Kan inte komma på nåt namn vi båda gillar. Jag gillar lite ovanliga eller äldre namn som milo, neo, elia, vilmer, valter m.fl. Men sambon gillar lite mer vanliga namn som johan, jonas, alex, simon osv. Kan någon komma på nåt namn som är vanligt men ändå ovanligt , eller kanske ett ovanligt vanligt namn ..

• Svar på tråden hjälp oss med namn till vår pojk...
  • nirac

Tack så mkt för alla förslag jonis o levi gillar jag. Ska föreslå det men tror dock att sambon inte gillar dem. För ovanliga tror jag. Theo har vi varit inne på o samma med vincent o elliot.

• nirac

Det var gulligt sagt ängel. Visst blir det det. Men att det känns rätt namn känns viktigt för mig. Jag tror vi har kommit fram till ett namn nu efter en jobbig o känslomässig resa. Vi håller just nu på att testa namnet.

• nirac

Inte visste jag att det skulle va så svårt att välja namn. Vi hade bara kommit överens om tjejnamn, trodde det skulle bli en tjej. Hade jättesvårt att hitta något bra killnamn o komma överens. Om det hade blivit en tjej hade det blivit alicia eller leia. Nu testar vi mellan alex o charlie. Jag hoppas vi kan bestämma oss snart så vår pojk får nåt namn

• nirac

Jag behöver nog lite peppning Nu har vi nog bestämt oss för namnet Alex. Min sambo tycker att namnet är ok o det tycker jag oxå. Ingen av oss tycker det är wow. Vi tycker båda att det finns finare namn. O jag vill ju att vår son ska få världens finaste namn. Men alex är det namn som vi båda tycker är ok o kan komma överrens om. Jag vill att han ska heta neo men det vill inte min sambo o de namn min sambo gillar bäst tycker inte jag. Så jag måste komma till ro med att alex är bäst o blir bra på honom. Det är ju som "en ängel" skrev att det namn vi väljer blir finast på vår son

• nirac

Tack för alla förslag. Hade jag fått bestämma själv så hade det blivit en neo eller milo. Men man är ju två som ska komma överens o det blev alex tillslut. Det var faktiskt en sjuksköterska vid förlossningen som föreslog alex. Sen så försvann det namnet för ett tag men så dök det upp igen. Nu känns det riktigt bra. Han är en alex. Ju mer man säger det desto bättre biir det. Men det var jättesvårt med nåt killnamn. Inget namn var klockrent.

Svar på tråden hjälp oss med namn till vår pojk...