Kassör i en ekonomisk förening.
sitter som kassör i en ek. förening men har lämnat över allt arbete som kassör till en annan. Främst av den anledningen att jag har inte velat haft något med föreningen att göra. Och har inte vågat haft sådan stor koll på den eftersom jag är rädd för den här personen. En lång historia vi har även barn ihop. Men nu har det kommit fram att personen ifråga har plockat ut högre lön till sig själv än vad som varit sagt på styrelse mötena. I ca 6 månader. Jag vet inte exakt rätt summa men runt 5000 kr mer tror jag det är varje månad. Det var inte jag som upptäckte detta utan ordförande när han kollade igenom ekonomin efter att personen i fråga gjorde en annan sak. Han tänker inte anmäla men min fråga är vad händer om detta upptäckts av till ex revisorn. Vad finns det för risk att jag råkar illa ut. Jag vill inte heller anmäla dels för att jag är rädd för denna karl och dels för att jag förlorar mina referenser. Nu igår blev en annan person invald som kassör och jag behöver inte längre bekymra mig om den föreningen. Men den personen är samma person som plockat ut ca 5000 kr i månaden till sig själv. Vill helst inte ha med polisen att göra, jag som brottsoffer har blivit riktigt illa utsatt av polisen där de i polisförhören har gått fram som om jag vore brottsling och ifrågasatt varenda uppgift jag har och har inte tagit emot en enda information från mig utan att börja ifrågasätta dem. Ungefär som vid en rättegång vid en amerikansk serie. Vad ska jag göra för att rädda mitt eget skinn så att säga.