• FruSen

Rostfria eller vita vitvaror?

Vad föredrar ni?
    Vi ska göra om vårt kök framöver. Det blir vita/ljusa luckor. Typ av luckor har vi inte bestämmt ännu. Ej högblankt dock
    Men vad är egentligen att föredra? Vita eller rostfria vitvaror?
    Jag var så inne mot vita tidigare men nu börjar jag blir mer och mer förtjust i rostfritt.. Eller är det en övergående trend med rostritt?
    För- nackdelar?
    Eller andra alternativ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:17
    Borstat stål kan väl även gå under alternativet rostfritt tycker jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?
  • Mumin80

Orsaken till att rostfritt används i proffskök är att smutsen SKA synas maximalt, för att man ska städa ofta (dagligen...)

Nu är visserligen "hushållsrostfritt" borstat eller behandlat på nåt sätt, tror jag, för att smutsen inte ska synas lika mycket, men ge mig vitt, alla gånger.  

• Fia 28

Personligen tycker jag rostfria är finare även om jag bara har vita själv. Nackdelen är dock att fingeravtryck syns jättebra och även ripor. Tror det är borstat stål som det heter som det itne syns ripor på lika bra.

• Sweet life

Vi skulle ha rostfritt, men sen såg vi att det fanns svart och då vart det det! Skitsnyggt!!

Men annars skulle jag säga rostfritt, men man får putsa ofta med microfiber för att fingeravtrycken inte ska synas...

• riboflavin

Idag finns det ju fantastiska möjligheter att pigga upp ett neutralt kök med snygga vitvaror i färg, jag hade valt bort rostfritt eftersom minsta fläck förstör det snygga intrycket och hoppat över vitt eftersom jag personligen tycker det är lite tråkigt. Accentfärg eller "inbyggda" vitvaror med samma typ av yta som skåpen hade jag valt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • FruSen
    Fia 28 skrev 2012-05-31 14:10:43 följande:
    Personligen tycker jag rostfria är finare även om jag bara har vita själv. Nackdelen är dock att fingeravtryck syns jättebra och även ripor. Tror det är borstat stål som det heter som det itne syns ripor på lika bra.
    Borstat stål räknar jag i gruppen "rostfritt"
  • annca

Alla gånger: Borstat stål!
    Hatar vitt... :-P

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Severus

Inte vitt...

Köksinredningen kan gärna vara vit, men vitt på maskinmer etc ser så plastigt ut 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • tahira

Jag tycker att det är snyggast med dolda vitvaror, vi har kyl, frys och diskmaskin bakom likadana luckor som våra köksskåp. Jag tycker att det ser bäst ut så

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Pinot noir

Dolt bakom köksluckorna är snyggast. Kan tänka mig att det som Riboflavin säger om accentfärger kan vara snyggt i rätt kök. Jag gillar inte rostfritt, tycker det är fult och omöjligt att få rent.

• Sunningdale
    tahira skrev 2012-05-31 17:59:06 följande:
    Jag tycker att det är snyggast med dolda vitvaror, vi har kyl, frys och diskmaskin bakom likadana luckor som våra köksskåp. Jag tycker att det ser bäst ut så
    Pinot noir skrev 2012-05-31 18:06:35 följande:
    Dolt bakom köksluckorna är snyggast. Kan tänka mig att det som Riboflavin säger om accentfärger kan vara snyggt i rätt kök. Jag gillar inte rostfritt, tycker det är fult och omöjligt att få rent.
    Jag håller med föregående!
    Mamma till Aristogeiton 2004 - London 2006 - Phaedra 2008 + bebis i magen!
Svar på tråden Rostfria eller vita vitvaror?