• Josephine

Rynkor i pannan vid 34 års ålder!

Jag har jättetorr hy, och jag har till min fasa upptäckt 2 tydliga rynkor i pannan. Kan dom gå tillbaka om jag lär mig att slappna av ansiktet och inte rynka pannan?
    Trodde inte att rynkorna kom så tidigt som vid 34 års åldern. Jag är inte så "tjejig" i vanliga fall, men två tydliga bekymmersrynkor redan nu!
    Kan dom gå tillbaka?

• Svar på tråden Rynkor i pannan vid 34 års ålder!
  • Mrs Moneybags

Solskydd från mars-oktober, bra hudcremer kan släta ut visuellt, solglasögon för att undvika kråksparkar när man kisar mot solen etc. Mina enda råd

• Josephine

Jag har inga kråksparkar. "Bara" mina tydliga bekymmersrynkor som jag har i pannan, inte mellan ögonen utan längre upp. Som min syster varnade mig om när jag var yngre. Det alltså bara Botox som gäller? Fy, ville ju bara vara helt naturlig. Skulle inte kunna tänka mig Botox men illafall.

• miss misan

men alltså, jag tycker inte att det e så hemskt när man e 34 år? om det nu bara e de i pannan? jag har i pannan OCH under ögonen..... om jag bara har detta när jag e 34 så e jag glad!

• Mallan76

Jag säger bara...Jabushe! Prova den krämen, den gör underverk!

Det finns Jabushe soft för lite känslig hy.

/från en som provat det mesta i krämväg

• Danbala

Hehe. "så tidigt som vid 34 års åldern" alltså?

Jag har haft mina så länge jag minns. Eller ja, sedan 20-årsåldern i alla fall, helt klart. (Tycker det är snyggt dessutom. )

• Lola Jämtland

Äh, rynkor är väl inte hela världen....

Som Alma sa : "mamma, dina gladhetsskrynklor är så fina!"

Finns värre saker än rynkor att oroa sig för...

• MARIA99

tycker faktiskt min mans skrattrynkor e extremt charmiga ( han e 30 ) men mina egna e inte lika fina på nå vis =)

• dreamz

Har jobbat som make up artist i 2 år.
    Har man torr hy löper man större risk till rynkor, så ett tipps köp en skön ansiktscreme som motverkar rynkor. Pröva dej fram till en som inte är oljig i konsistensen believe me har man en gång hittat rätt kräm blir man besatt, jag nästan äter min!
    Ps rynkor kan man få när som helst, även i 20 års åldern.

• snillis

Men det är väl inte tidigt att få rynkor när man är 34. Hur ser din mamma ut? ÄR hon rynkig? Det är oftare arv än hur man sköter sig som avgör hur rynkig man blir (ja, om man inte röker vill säga för det är ju rena döden för hyn)

• liin

Jag fyller 28 snart o upptäckte nu i veckan att jag fått kråksparkar. Hjälp vilken panik d blev. haha

• Indianica

Det kan vara torrhetsrynkor. Prova lägga på fuktkräm på dagen. Men du, försök slappna av för "riktiga" rynkor kan komma just där man tenderar se "arg" ut, min mamma fick då. Drog ihop pannan och ögonbrynen, där kom djupa rynkor fort! Riktiga rynkor kommer sig av att jhuden tappar bindväv och kan tyvärr inte tas bort med annat än kirurgi och sånt

• Leandra

Kära du..jag har haft en bekymmerslinje i panna sen jag var 14 - man behöver inte se gammal ut för det..vis kanske! :)

• Russi

Om man inte vill ha mimik-rynkor, vilket iofs inte är inte är fult, så får man sluta göra den "minen". Miner är en vana, och ett tips som jag såg på TV är att sätta en tejp där man rynkar sig, då känner man när man rynkar tex pannan, och kan lättare göra sig av med vanan.

Svar på tråden Rynkor i pannan vid 34 års ålder!