• Anonym (deppig)

Helt konfunderad, vad ska jag göra?

Hejsan!
    Har ett jätte problem, är tillsammans med en helt fantastisk man sedan snart två år tillbaka, men vet inte vad jag skai  ta mig till? Hans ex fru och hennes riktigt galna föräldrar gör vårt liv till ett helvete! Vi är särbos, och de patrullerar med bil eller cykel förbi våra hem flera gånger om dagen, han har två barn med sitt ex och de har varit skilda i snart fyra år, hon va otrogen 1,5år med sin kollega innan hon berättade, hon lever idag med sin nye man och då kan man ju tycka att hon borde vara nöjd? Hon totalt idiotförklarar min särbo och är så fruktansvärt elak mot honom, hon vet att om hon är tillräckligt elak så ger han med sig för han är så otroligt snäll! Men nu känner jag att de går överstyr, han säger att han ska vara konsekvent mot henne, men efter tjat ger han alltid med sig och jag blir skogstokig!!! Vet inte vad jag ska göra, men just nu kommer jag alltid i sista hand, självklart kommer hans barn först men sen kommer hon och de känns lite märkligt? De har fruktansvärda samarbetsproblem, hon kan inte avsluta någonting med honom,bodelningen är inte klar än efter 3,5år, nu väntar tvist i tingsrätten då hon nekar honom att träffa barnen på halv tid! undrar bara om någon kan ge mig tips på vad jag ska göra? Känns som om jag inte betyder tillräckligt mycket för honom??? å varför dansar han efter hennes pipa? Finns så mycket mer som de håller på med men vill inte smutskasta dom, tror dom mår riktigt dåligt själva!
    /olyckligt kär

• Svar på tråden Helt konfunderad, vad ska jag göra?
  • Sunshine808

Om din man alltid ger med sig får han skaffa stake helt enkelt, jag hade också polisanmält familjen för trakasserier eller något, resten vet jag inte vad ni skulle behöva göra.

• Anonym (deppig)

jo de kan man ju tycka, men inte helt lätt, han ser ju hur besviken jag blir varenda gång men de känns som att de inte är så viktigt, har pratat med polisen och dom kan inte hindra idioterna från att åka förbi på vägen, så där kommer jag tyvärr ingenstans. men tack för tipset iaf.

• Sunshine808

Det måste vara jättejobbigt för dig, synd att polisen inte kunde hjälpa. Han din man sagt ifrån någon gång? Jag märkte på min styvpappa att han tyckte det var lättare att bara försöka leva med sitt ex utan att säga något, vilket är mycket märkligt.

• Anonym (deppig)
    Anonym (deppig) skrev 2012-05-31 19:14:05 följande:
    Hejsan!
    Har ett jätte problem, är tillsammans med en helt fantastisk man sedan snart två år tillbaka, men vet inte vad jag skai  ta mig till? Hans ex fru och hennes riktigt galna föräldrar gör vårt liv till ett helvete! Vi är särbos, och de patrullerar med bil eller cykel förbi våra hem flera gånger om dagen, han har två barn med sitt ex och de har varit skilda i snart fyra år, hon va otrogen 1,5år med sin kollega innan hon berättade, hon lever idag med sin nye man och då kan man ju tycka att hon borde vara nöjd? Hon totalt idiotförklarar min särbo och är så fruktansvärt elak mot honom, hon vet att om hon är tillräckligt elak så ger han med sig för han är så otroligt snäll! Men nu känner jag att de går överstyr, han säger att han ska vara konsekvent mot henne, men efter tjat ger han alltid med sig och jag blir skogstokig!!! Vet inte vad jag ska göra, men just nu kommer jag alltid i sista hand, självklart kommer hans barn först men sen kommer hon och de känns lite märkligt? De har fruktansvärda samarbetsproblem, hon kan inte avsluta någonting med honom,bodelningen är inte klar än efter 3,5år, nu väntar tvist i tingsrätten då hon nekar honom att träffa barnen på halv tid! undrar bara om någon kan ge mig tips på vad jag ska göra? Känns som om jag inte betyder tillräckligt mycket för honom??? å varför dansar han efter hennes pipa? Finns så mycket mer som de håller på med men vill inte smutskasta dom, tror dom mår riktigt dåligt själva!
    /olyckligt kär

Jodå, han säger  alltid ifrån och det blir ett jäkla liv på henne, sen smsar hon och ringer och håller på ett tag tills han alltid ger med sig, jag blir tokig på han, och sen skäms han när han ser att jag blir ledsen, eftersom han alltid förbiser mig, tror mycket riktigt att han hellre har de så här än och tar tag i  problemet, har tyckt så synd om honom men nu kan jag inte det för bollen ligger faktiskt hos honom, finns ingen annan som kan göra något åt problemet!
Svar på tråden Helt konfunderad, vad ska jag göra?