Gravid redan två dagar efter mens?
Nu blir det mycket information här, och jag vet att det enda sättet att få ett riktigt svar är att vänta till BIM...men jag håller ju på och nojar ihjäl mig
Lite bakgrundsfakta:
När jag blev gravid första gången för snart 3 år sedan så tog det två år och flera pergotime behandlingar för att få till dottern. Jag har pco..eller hade?
När jag slutade amma dottern så kom mensen tillbaka (för ca ett år sedan) sen dess har den varit regelbunden och jag har för första gången i mitt liv haft ägglossning (av mig själv) som jag både känt (kraftigt) och kunnat se med tester. Jag har inte haft något hormoniellt skydd sen dottern föddes.
Jag har haft en cykel på mellan 24-27 dagar med äl på dag 17-18. De senaste två månaderna har jag dock inte känt av äl eller fått utslag på tester.
Vi planerar att öppna bebisverkstan igen om ca en månad.
Men så, denna månaden så hade vi oskyddat sex på dag 7 (2 dagar efter avslutad mens), dag 9 tog jag ett äl test som visade svagt svagt (trodde det berodde på att man kunde se vart sträcket ska sitta sen- om ni förstår vad jag menar, alltså inte ett utslag så tidigt) nästa test tog jag dag 11, och det var samma sak. Dag 13 visade testet ingenting, det var helt blankt där strecket skulle vara. Nu är jag på dag 19 och har molvärk, ont i "tjejmagen" , mår illa till och från och känner mig yr ibland. har inte känt av nån äl eller fått utslag hittils denna månaden.
antingen har min kropp fått total fnatt med tidig äl eller så är jag rejält inbillnings sjuk bara för att jag vet att vi startar verkstan nästa månad.
vad tror ni? Kan man bli gravid så tidigt som på dag 7? klarar premierna sig så länge?
Äl testet dag 11
Äl testet dag 13