• cozmoz

Nyfiken på SF mått & hjärtslag?

Hejsvejs

var igår på besök hos min BM (24+2). Lyssnade på gjärtat mätte magen
    Är lite nyfiken på era mått.
    Hade SF på 24 och hjärtslag på 138.

Hur ser det ut för er som är  lika långt gångna???

Vad är det man säger om om hjärtslagen = högre=pojke
    Lägre=flicka eller var det tvärtom?
    Bara nyfiken...

• Svar på tråden Nyfiken på SF mått & hjärtslag?
  • Smam

V. 37+2 nu. SF måttet då minns jag inte riktigt, tror det var ungefär lika. Legat mitt på kurvan hela resan hittills. Min grabb har alltid haft höga hjärtljud, nästan lite oroande högt. Blivit lite mer normal på slutet, i tisdags låg dom på 140.

Aldrig hört talas om att pojkar och flickor har olika hjärtslag, tror det är en myt faktiskt Obestämd Som alla andra knep att kunna luska ut kön. Min BM sa (när hon redan visste att vi skulle ha en pojk) att hade hon inte vetat de hade hon gissat på tjej så. Kan ju vara kul att kolla sånna där myter men utav dom 10 vanligaste (mage högt/lågt osv) i en tidning var det bara två st som stämde på mig. Resterande 8 påståenden sa att jag har en tjej i magen men vi såg snoppen på han två gånger innan UL-barnmorskan ens sa nått och hon lät tvärsäker på att det är en pojk så Flört

• Meja2011

I vecka 25 hade jag 26 i sf mått, hade stor mage, veckan innan hon föddes hade jag 38;) men det finns så mycket myter att är det så är det en pojke är det så en tjej. Då borde jag fått en pojke:) då hjärtljuden sägs vara höga vid en pojke, men med min dotter låg dem alltid över 144;) lycka till med allt

• Smam
    Meja2011 skrev 2012-06-01 06:32:33 följande:
    I vecka 25 hade jag 26 i sf mått, hade stor mage, veckan innan hon föddes hade jag 38;) men det finns så mycket myter att är det så är det en pojke är det så en tjej. Då borde jag fått en pojke:) då hjärtljuden sägs vara höga vid en pojke, men med min dotter låg dem alltid över 144;) lycka till med allt
    Jag har gått 37, hade SF 34 i tisdags, ska bli roligt att se vad sista mätningen säger sedan :)  Min pojk har legat på 160-170 hela grav. 120-160 är normalt va om jag minns rätt? Haft runt 140 två ggr.
  • Meja2011

Kan ju tillägga att hon föddes på bf dagen;)
    Ja då är du osså lite rund, smam;) i 37 hade jag 36;) såg ut som en badboll haha
    Det var högt hjärtljud, ja jag tror att det är normalt mellan där. Vi fick åka upp till fl i vecka 37 o 38 för att hjärtljuden var höga i jämförelse med hur hon hade legat innan? Låg då mellan 160-180:/ men det gick ju bra iaf:)

• emelielj

Jag försöker minnas mitt sfmått i vecka 25 men minns verkligen inte. I v 39 hade jag 42 i sfmått och han föddes i v 40. Hjärtslagen lågt väldigt högt hela graviditeten och det blev en pojke!

• Smam

Jaa min sambo stannade upp och tittade på magen häromdagn och började skratta, han tyckte den hängde rakt ut och var så stor haha! Ja jag har varit orolig över att det varit högt men inte min BM. Var in till fl i vecka 28 för jag tyckte han rört sig lite. Där låg hjärtljuden mellan 130-200 typ och jag påpekade det men ingen verkade vara orolig :/ Han mådde bra och var så stor som han skulle då iaf :) Han är väldigt aktiv hela dagarna (och nätterna) och varit det sen jag kände första sprattlet så kanske normlat för han att han har lite hög puls. Får väll värsta energiknippet till barn ;)

• Den lilla M

I 25+0 (enligt rul, dock tror jag att det var 24+1 pga ägglossningstest och sex ) så var mitt SF mått 24,5cm och hjärtslagen på min lilla flicka låg på 144.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Hampus070827

V30 och hade ett SF mått på 34, hjärtslagen låg på 168. ska få komma på koll på tisdag....är det någon mer som har högt SF mått?? Jag har liksom en mage  som man ska ha i V38, kan d va farligt???

Hampus 070827
  • Smam
    Hampus070827 skrev 2012-06-01 11:12:52 följande:
    V30 och hade ett SF mått på 34, hjärtslagen låg på 168. ska få komma på koll på tisdag....är det någon mer som har högt SF mått?? Jag har liksom en mage  som man ska ha i V38, kan d va farligt???
    Farligt vet jag inte men jag vet så mkt som att det inte är bra att hamna ovanför kurvan heller. Vet ej riktigt varför tyvärr :/ Finns kanske dåliga saker, tillstånd som gör att bebis växer för fort som inte är så bra. Om din BM inte verkade allt för orolig är det säkert ingen fara :)
Svar på tråden Nyfiken på SF mått & hjärtslag?