Bisexuella, vilket kön tänder ni mest på?
Rösta på bara.
Rösta på bara.
Det har varierat kraftigt genom åren, men jag har mycket lättare att bli tänd (som i kåt) på okända kvinnor, än på okända män. Med personer jag känner, är det enbart personkemi som spelar in och inte kön.
50/50 men jag är gift med en man.
Är inte bisexualitet ett tillstånd som i vissa fall varar för evigt där du är förvirrad och osäker på grund av de konstanta försöken att få världen att acceptera homosexualitet? De som definierar sig själva som bisexuella, bikuriösa, sexuella, you name it, har förmodligen blivit alldeles hjärntvättade och förvirrade eftersom det hela tiden påpekas att homosexualitet är okej och att vi bör acceptera dem som om de vore som oss själva. Bisexualitet är enkelt konstaterat ett tillstånd av förvirring, ovetande och osäkerhet har ett antal studier visat. Är detta inte sant?
Jan
Måste definitivt hålla med dig där, Jan. Jag är lite inne på samma spår som du, men är inte helt säker på om vi är på väg mot samma slutdestination. Det får vi se när vi kommit lite längre på vägen.
Hur som helst är jag övertygad om att bisexualitet är definitionen på den fas man går igenom när man håller på att bli homosexuell. Det är förmodligen processen av att upptäcka att man är homosexuell som kommit till att kallas för bisexualitet. Jag tror att alla ni som sätter rubriker och lappar på er egen läggning så småningom kommer inse att ni är attraherade av samkönade. Bisexualitet är bara trams.
Jan, kan man få läsa de studierna du talar om?
Jan & löpardennis - Om jag tror något, så är det i så fall att alla är bisexuella, och alltså varken hetero eller homo. Fast nu generaliserar jag såklart.
Haha, bisexualitet är en riktig sexuell läggning. Att välja "du få bara tända på antingen eller!" är som att säga till en straight man "du kan inte tända på både blondiner och brunetter, du är helt klart förvirrad!". Jag blir så jävla trött på bifobi, både från heterosexuellt och homosexuellt håll.
Jag tänder lika mycket på båda, men har varit mestadels ihop med killar. Det är ju sannolikare att hitta en straight/bi kille än en lesbisk/bi tjej.
radicalbi.wordpress.com/2011/07/28/the-monosexual-privilege-checklist/
Man kan vara bisexuell hela livet, precis som kan vara hetero-, homo- eller asexuell. Det är inget trams. Vissa homosexuella väljer att först kalla sig bisexuella, i hopp om att "dämpa slaget" av att komma ut. Men i många fall så träffar ju bisexuella på fördomar och diskriminering som homosexuella inte råkar ut för.
Nästa person som säger att bisexualitet "bara är en fas" eller "inte finns på riktigt" som jag träffar på IRL lär inte bli glad över att ha råkat säga det till just mig. Få saker gör mig så upprörd.
Måste definitivt hålla med dig där, Jan. Jag är lite inne på samma spår som du, men är inte helt säker på om vi är på väg mot samma slutdestination. Det får vi se när vi kommit lite längre på vägen.
Hur som helst är jag övertygad om att bisexualitet är definitionen på den fas man går igenom när man håller på att bli homosexuell. Det är förmodligen processen av att upptäcka att man är homosexuell som kommit till att kallas för bisexualitet. Jag tror att alla ni som sätter rubriker och lappar på er egen läggning så småningom kommer inse att ni är attraherade av samkönade. Bisexualitet är bara trams.
Jan, kan man få läsa de studierna du talar om?
För att svara TS, jag röstade inte då jag inte riktigt kan definiera "tänder på." Blir jag attraherad av någon på stan eller så är det oftast tjejer men 90% av mina förhållanden och ligg har varit med killar.
Det är nog kvinnor utseendemässigt, de kan ju vara otroligt vackra och sensuella, en man har inte riktigt det för mig.