• Anonym

Gravid utan ömma bröst? :(

ÄR det möjligt?

Med första barnet hade jag så ont i brösten så jag knappt klarade att använda bh.
    Den här gången (är i 6+0) känns bara nån liten ilning då och då..inte heller kräks jag hysteriskt som jag gjorde första gången..

KAN det verkligen sluta väl..? GråterGråterGråterGråter
  • Svar på tråden Gravid utan ömma bröst? :(
  • JessicaPersika

Jag har en frisk tjej på 14 månader och jag hade just inge ont i brösten eller illamående. Två andra graviditeter innan däremot som gick åt skogen hade jag sjukt ont i brösten och mådde illa som FN.

• kiara

Jag har aldrig haft ömma bröst under mina graviditeter och jag har två friska döttrar och tredje barnet är beräknat till 27 juni...

• Anonym

Det som stör mig så förbannat är att jag hade suuuperömma bröst när jag väntade första.

Känns helt galet att det skulle kunna vara så olika mellan graviditeter... :(

• kiara

graviditeter är ju unika jag tror absolut inte du behöver oroa dig över skillnaderna...

• April barn

Jag har aldrig under mina tre graviditeter känt av brösten.

• Musen

Har denna graviditet haft sjukt grymma symptomer men brösten har inte ömmat något :)

• Musen

Mina tidigare graviditeter har min enda symptom vart ömma bröst

• Anonym

Det kan skilja hur mycket som helst! Det kan vara olika symptom för att du väntar en bebbe av ett annat kön eller helt enkelt för att du har lite andra nivåer av hormoner i kroppen den här gången. Jag har varit gravid tre gånger och har aldrig kännt av brösten.
    Min bästa vän har två grabbar och med ena spydde hon ca 10 ggr/dag och hade yberkänsliga bröst osv och andra gången märkte hon knappt att hon var gravid. Hon kräktes en gång, men det kan lika gärna ha berott på magsjuka som graviditet...

Oroa dig inte, det kommer att gå bra ska du se :)

Lycka till och grattis grattis!

• MattiasFru

Ursäkta om jag hi-jackar tråden lite, men undrar bara när ni pratar om ömma bröst, hur menar ni då? Har BIM om en vecka ungefär och har väldigt ömma bröstvårtor just som liksom ilar in mot revbenen, men själva brösten i övrigt ömmar inte ett dugg. Ursäkta om det är en dum fråga, men jag har funderat på det :)

• Anonym
    MattiasFru skrev 2012-06-01 21:49:58 följande:
    Ursäkta om jag hi-jackar tråden lite, men undrar bara när ni pratar om ömma bröst, hur menar ni då? Har BIM om en vecka ungefär och har väldigt ömma bröstvårtor just som liksom ilar in mot revbenen, men själva brösten i övrigt ömmar inte ett dugg. Ursäkta om det är en dum fråga, men jag har funderat på det :)
    Men seriöst...skapa en egen tråd.
  • Anonym
    Till er andra som faktiskt svarat på det tråden gällde:

Tack så mycket..det inger lite hopp Solig
  • MattiasFru

Det var en enkel fråga, tyckte att det var onödigt att starta upp en helt ny trådstart om det. Hade räckt med ett: ja det är så vi menar, eller nej, inte alls så som du skriver. Men glömde där en stund vilket forum jag var inne på, det här är ju inte direkt känt för att vara hjälpsamt eller trevligt

• Nina 27
    MattiasFru skrev 2012-06-01 22:23:07 följande:
    Det var en enkel fråga, tyckte att det var onödigt att starta upp en helt ny trådstart om det. Hade räckt med ett: ja det är så vi menar, eller nej, inte alls så som du skriver. Men glömde där en stund vilket forum jag var inne på, det här är ju inte direkt känt för att vara hjälpsamt eller trevligt
  • only4you

Med min första hade jag tokömma bröst genom hela graviditeten, andra gången ömmade dom inte en gång, jag skyller på att det var pojke första och flicka andra :) Men vet inte om det hade med saken att göra!

• PollyPolly

Jag har inte ont heller. Har inga symtom alls faktiskt. Men har fått höra att vissa känner inget i början o enligt min kompis som kräks hela tiden och har ont överallt så har vi tur vi som inte känner nått ;)
    Även om det skulle vara lite kul att få kräkas åtminstonde en gång bara för att det ska kännas som på riktigt.

• Anonym
    only4you skrev 2012-06-02 10:32:13 följande:
    Med min första hade jag tokömma bröst genom hela graviditeten, andra gången ömmade dom inte en gång, jag skyller på att det var pojke första och flicka andra :) Men vet inte om det hade med saken att göra!
    Precis som för mig nu! Ptja vad vet man, många barnmorskor menar ju att det kan vara skillnad beroende på bebbens kön...
    PollyPolly skrev 2012-06-02 10:36:53 följande:
    Jag har inte ont heller. Har inga symtom alls faktiskt. Men har fått höra att vissa känner inget i början o enligt min kompis som kräks hela tiden och har ont överallt så har vi tur vi som inte känner nått ;)
    Även om det skulle vara lite kul att få kräkas åtminstonde en gång bara för att det ska kännas som på riktigt.
    Det jag oroar  mig för är att jag hade ALLA symtom med första barnet, och nästan INGA nu...
    Det är den skillnaden som känns helt osannolik.

Men visst skulle jag kunna glädja mig åt att slippa spy etc, bara jag visste att allt var okej med krumeluren i magen.. :)
  • only4you
    Anonym skrev 2012-06-02 11:29:36 följande:
    Precis som för mig nu! Ptja vad vet man, många barnmorskor menar ju att det kan vara skillnad beroende på bebbens kön...

Det jag oroar  mig för är att jag hade ALLA symtom med första barnet, och nästan INGA nu...
    Det är den skillnaden som känns helt osannolik.

Men visst skulle jag kunna glädja mig åt att slippa spy etc, bara jag visste att allt var okej med krumeluren i magen.. :)

Lugn lugn ;) Du är bara i vecka 6, hade inga symtom då heller andra gången och tyckte det var konstigt, fick igen med besked :P Har aldrig i hela mitt liv mått så illa som med tvåan, det började bara lite senare, kring vecka 8 tycker jag mig minnas. Då ångrade jag mig att jag önskat mera symtom :) haha
  • Anonym
    only4you skrev 2012-06-02 11:35:13 följande:
    Lugn lugn ;) Du är bara i vecka 6, hade inga symtom då heller andra gången och tyckte det var konstigt, fick igen med besked :P Har aldrig i hela mitt liv mått så illa som med tvåan, det började bara lite senare, kring vecka 8 tycker jag mig minnas. Då ångrade jag mig att jag önskat mera symtom :) haha
    Haha tack snälla för svar. Jag hoppas innerligt att det stämmer för mig med :)
  • K anna

Fick också jätteont i brösten tidigt med första ungen. Den här gången dröjde det till v 13 innan det började kännas något.

Svar på tråden Gravid utan ömma bröst? :(