• Jordgubbssmak

Vad har ni för frisyr på är 2-3 åring?

Vår lille kille har lite halvlångt, lite lockigt hår som mest bara gör som det vill,
    I morse sa min man att han alltid tyckt att han såg ovårdad ut (jag tycker bara han är söt och en liten kille som inte behöver nån särskild frisyr än liksom)
    Jag har klippt honom hos frisör två gånger och han HATAR det, de har bara kunnat klippa lite sporadiskt här och där så han inte har håret i ögonen osv.

Men, nu behöver jag tips, Vad har ni för frisyrer på era små killar och HUR får ni dom att gå med på att klippas?

Lägg jättegärna in bild!

• Svar på tråden Vad har ni för frisyr på är 2-3 åring?
  • Dr Mupp

Jag kör snaggat.

16 mm på maskinen och sen körs hela huvudet. Samma frisyr på storebröder och pappa. Eftersom jag tar hela familjen på samma gång är det inga problem att få lillgrabben sitta still, han vill ju göra som resten. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • spökplumpen

Våra grabbar är jättevarma av sig och svetten rinner nerför ansiktet på dem så här snaggas det hos frissan. Vi mutar med kakor och videosnuttar på telefonen.

• TinkyWinky

sonen har mohikan :) Han har haft alla möjliga frisyrer, halv lång då ja bara låtit det växa o då har håret stått åt alla håll o kanter , rakat både llängre o kort..

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Http://Heromer.blogg.se ☆°★
  • Pirum

Muta är ju rätt så bra. Eller klipp framför en film. 

• Lilla fjunet

Vi har typ rakat med trimmer på 3-4mm på sidorna och i nacken.  Sen klippt kortare uppe på. vi mutar oxå med kakor och dans  hos frisören.
    Han har det så kort för att jag avskyr långt hår på pojkar. 

• Alexi

Nu har jag en dotter på 3,5 men jag har faktiskt försökt klippa någon form av frisyr när håret blev tillräckligt långt för det. Det är väldigt många barn i den här åldern som bara har hängande, ojämnt hår och det tycker jag ser rätt trist ut...

• Boel1

Jag har klippmaskin, klipper ca 2,5 cm längst upp och sen lite kortare på sidan och längst ner. Gå lite oftare till frisör så att han vänjer sig! Eller lek lite frisör hemma, klipp några strån lite då och då.

• Mercurialis

Äldste sonen har en vanlig kortklippt frisyr. Han ha varit hos frisören 5-6 gånger per år sedan han var 10 månader gammal. Han är fem år nu. Det behövs inte göras något speciellt för att han ska gå med på att klippas. En frisör som är van vid att klippa små barn och som är snabb räcker gott och väl.

Yngste sonen, som snart är 2,5 år, snaggar vi med trimmern med ett par månaders mellanrum mellan gångerna.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vad har ni för frisyr på är 2-3 åring?