• Faith84

Festklänning för gravid

Hej!

Jag skall på två bröllop i sommar varav ett om två veckor och ett om två månader och har letat som en dåre efter en klänning som jag kan använda till bröllop. VAR på NÄTET kan jag hitta klänningar som passar mig? Jag har googlat lite men jag tycker inte jag hittar något speciellt bra. Jag är inte heller intresserad av att lägga 1000 kronor för en klänning som jag kommer använda två gånger.

Jag har tittat på de större kedjornas kläder och på typ H&Ms mammaavdelning men jag tycker inte jag hittar något. Jag kan bli GAAAAALEN. Tipsa mig. Snälla!

Linda

• Svar på tråden Festklänning för gravid
  • Faith84
    frwi skrev 2012-06-02 10:54:57 följande:
    maxiklänningar brukar sitta bra över magen, hade jag förra sommaren när jag var på bröllop på bf+2
    googlar jag maxiklänning då? jag kan verkligen inte mycket om kläder.. =))
  • Faith84
    frwi skrev 2012-06-02 11:00:33 följande:
    om du säger vad du vill ha för färger så kan jag hjälpa dig att leta, annars finns det på de flesta affärerna om man söker maxiklänning
    egentligen är jag ute efter något brunt/beige eller liknande. Min man har bara en finskjorta till sin kostym och den är beige. Ingen långklänning utan knälång vilket på mig är ungefär 100 cm.
  • Faith84

Vad kallas sådana där klänningar som sitter åt under bysten för att gå ut sig lite grann?

• Faith84
    Ankmor skrev 2012-06-02 11:05:47 följande:
    Här finns det ett par fina klänningar till ganska överkomligt pris, kanske kan du ha den även efter graviditeten?
    www.greatestmom.se/
    Åh, en sida jag inte varit på ännu. Skall kolla.. =))) Tack
  • Faith84
    Ankmor skrev 2012-06-02 11:21:52 följande:
    Joy kanske har något?

Är det en A-linje eller Empire-klänning du menar? 

Här finns det lite fler klänningar till någorlunda priser.
    www.asos.com/Women/Maternity/Cat/pgecategory....
    Vet dock inte hur det är med leverans och annat - kanske någon annan vet?

Lycka till med jakten på den perfekta klännigen och med barnet i magen!
    Jag har ingen aning. Empire låter bakant på något vis.. =)

Problemet jag har med de flesta "mammakläderna" är att många ser väldigt tantiga ut. Med en empire kan man pga skärningen ha vanliga kläder och man får plats med magen i alla fall. =)

Tack för hjälpen!
Svar på tråden Festklänning för gravid