Anonym (trött) skrev 2012-06-02 22:42:42 följande:
Flickorna är 7 resp 3år... Min äldsta flicka kan jag med säkerhet säga har någon form av bokstavssjukdom :/
Men soc verkar tro att det är JAG som är problemet... UTRED min dotter ist, för hon måste få hjälp!
Ja, det krävs ju en del med en Rottis :) Motion, stimulans & framför allt e hon stor, klumpig & alltid i ens väg.. Meeen, hon e ju vår flicka :)
Ska som sagt ringa drottningen på Måndag & säga att jag tackar NEJ wish me luck) och min mamma och mormor ska också ringa, så att hon inte kör en § 56 på barnen... För jag kan lova att hon e på en maktposition med en enorm egotripp.. Inte bara som jag skriver, har träffat andra som e underbara... Men hon... Ja, har aldrig stött på ngt liknande :S
Alltså, det här blir jag så trött på.... Alltid är det barnen det är "fel" på och som ska utredas! du har inte tänkt tanken att hennes beteende är en reaktion på något annat? Bristfälligt föräldraskap till exempel...
Din inställning till socialarbetaren gör mig också väldigt frågande. Det kan inte vara så att du fått en socialarbetare som faktiskt vågar sätta ner foten och tänka på barnens bästa? Även om det innebär att han/hon går emot din vilja. Sådana här insatser gör man inte "bara för att". Men alla som är aktuella hos soc är ju de perfekta föräldrarna...
Dessutom verkar du bry dig mer om hunden än om barnen. Skulle jag vara i din sits skulle jag göra vad som helst för att visa att jag är en bra förälder. Hunden hittar du nog någon lösning för, bara du VILL!