• Anonym (:/.....)

Hjälp mig tyda hans sms!!

För att göra en lång historia kort så träffade jag en kille i början av året som jag var lite osäker på och då var han jätteintresserad av mig. Efter några månader så började jag visa lite mer vad jag kände men då började han bli osäker. Det här var för drygt 2 månader sedan. Han ville att vi inte skulle gå vidare men sedan efter någon dag fick jag mess att vi kunde prata senare om några dagar men att han inte ville såra mig och hade inga svar hur han ville göra med oss. Men han skulle höra av sig när det lugnat ner sig på jobbet.
    Han har väldigt mycket olika jobb och saker att göra hela tiden. Har skickat mess men får knappt svar. Men nu på sista tiden så har han i ett mess skrivit att han undrar hur jag har det och slutar med att han tänker på mig. Jag frågade om jag hade gjort något fel eftersom han inte svarat men han menade att det hade jag inte alls gjort utan han hade mycket jobb. När jag träffade honom sist så kom han fram till mig och kramade om mig och sa att han skulle messa. På kvällen fick jag ett mess att han var glad att se mig.
    Hur tolkar ni allt detta? Jag är helt förvirrad men har otroligt starka känslor för den här killen/mannen.

• Svar på tråden Hjälp mig tyda hans sms!!

Många som läst min tråd redan men ingen som kan ge mig några tips eller berätta hur ni skulle tolka dem?:(
    Kan tillägga att han har också ringt och då sa han att han inte träffade någon och frågade om jag gjorde det och det gör jag ju inte.

• Anonym (Miss Dee)

Hoppsan!

Känslor är tankar. Tankar skapar bilder, ungefär som drömmar.

Tyvärr ringer en del varningsklockor när jag läser din beskrivning av hans sms: Tänker på dig...

Tänker!? (fnys) Det gör alla människor, lätt som en plätt. Att känna, tänka. Häpp!
    Att omsätta tankar i handling är däremot ett konststycke. Det kräver nämligen att:

Man är MEDVETEN OM VAD MAN VILL FÖRMEDLA/UPPNÅ med sina tankar/känslor.

1. Den här killen är alltså medveten om vad han INTE vill uppnå med sina tankar/känslor.
    Därför uteblir handlingarna. Detta är förstås ett mycket klokt och moget beteende av honom.
    (Ler som värsta ängeln.)

2. Den här killen är dessvärre även medveten om något som kallas FÖRHALNING, vilket är ett tillstånd mellan tanke/känsla och handling som innebär ett visst uppskov av svåra beslutsfattanden.  
    I all välmening givetvis och utan minsta tanke på att såra någon (t ex att hålla någon på halster över glödande kol).

Ibland är förhalningen en konsekvens av illvilja, ren egoism, självsmicker.
    Sällan beror de på att killen är till bristningsgränsen blyg och inte vågar närma sig sin drömkvinna.

Så. Hör han av sig med fler luddiga känslor/tankar via sms, besvara dem inte. Du kan gott vänta tills hans meddelanden innehåller ord av HANDLING! Förhoppningsvis har han då funderat klart över vad han vill uppnå med sina tankar/känslor för dig.

• Anonym

Jag har haft två tonårsdöttrar  i huset och det har "tytts sms" många gånger. Mitt råd: sluta analysera och var övertygad om att när den rätta killen för dig dyker upp så är hans SMS helt glasklara och behöver inte tydas!
    Men det är ju min syn på saken och jag har bara erfarenhet av två döttrars "sms-grubbel"
    Lycka till

Anonym (Miss Dee) skrev 2012-06-03 00:42:56 följande:
    Hoppsan!

Känslor är tankar. Tankar skapar bilder, ungefär som drömmar.

Tyvärr ringer en del varningsklockor när jag läser din beskrivning av hans sms: Tänker på dig...

Tänker!? (fnys) Det gör alla människor, lätt som en plätt. Att känna, tänka. Häpp!
    Att omsätta tankar i handling är däremot ett konststycke. Det kräver nämligen att:

Man är MEDVETEN OM VAD MAN VILL FÖRMEDLA/UPPNÅ med sina tankar/känslor.

1. Den här killen är alltså medveten om vad han INTE vill uppnå med sina tankar/känslor.
    Därför uteblir handlingarna. Detta är förstås ett mycket klokt och moget beteende av honom.
    (Ler som värsta ängeln.)

2. Den här killen är dessvärre även medveten om något som kallas FÖRHALNING, vilket är ett tillstånd mellan tanke/känsla och handling som innebär ett visst uppskov av svåra beslutsfattanden.  
    I all välmening givetvis och utan minsta tanke på att såra någon (t ex att hålla någon på halster över glödande kol).

Ibland är förhalningen en konsekvens av illvilja, ren egoism, självsmicker.
    Sällan beror de på att killen är till bristningsgränsen blyg och inte vågar närma sig sin drömkvinna.

Så. Hör han av sig med fler luddiga känslor/tankar via sms, besvara dem inte. Du kan gott vänta tills hans meddelanden innehåller ord av HANDLING! Förhoppningsvis har han då funderat klart över vad han vill uppnå med sina tankar/känslor för dig.
    Det värsta är att han måste ju vara lite intresserad eller? Jag har som sagt starka känslor för honom och han vet om det. Har varit mycket öppen och ärlig med vad jag känner för han och bett honom att ge mig ett svar så att jag vet och annars kan gå vidare. Så länge han inte ger mig ett svar så lever jag på hoppet. Jag vet flera killar som vill vara mer än vän med mig men jag kan inte släppa den här killen ur tankarna förrän det är helt klart hur han vill göra. Men hur länge ska jag vänta? En tanke som jag har och även en vän till mig som jag talat om detta för är att han ska se hur länge jag är beredd att vänta på honom och för att se att jag verkligen menar allvar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-03 00:49:10 följande:
    Jag har haft två tonårsdöttrar  i huset och det har "tytts sms" många gånger. Mitt råd: sluta analysera och var övertygad om att när den rätta killen för dig dyker upp så är hans SMS helt glasklara och behöver inte tydas!
    Men det är ju min syn på saken och jag har bara erfarenhet av två döttrars "sms-grubbel"
    Lycka till
    Håller med. Behöver du analysera och leta tecken så finns det inga tecken.
    Gå vidare. Eller sluta åtminstone höra av dig. 
  • Anonym

Skulle tro att du kanske inte är den ända han träffat och nu när du är mer intresserad så är de inte lika roligt. Mitt råd är att be honom att prata klarspråk annars lägg ner och träffa en ny.

• Anonym (dumpa)

Oj - vad jag känner igen bortförklaringarna han kommer med.
    Liknar mina när jag inte orkar höra av mig till folk....
    Tyvärr.
    Tror du kan hitta någon som skickar massa gulliga sms istället
    Slösa inte bort din tid är mitt råd.

• Anonym
    Anonym (:/.....) skrev 2012-06-03 00:52:34 följande:
    Det värsta är att han måste ju vara lite intresserad eller? Jag har som sagt starka känslor för honom och han vet om det. Har varit mycket öppen och ärlig med vad jag känner för han och bett honom att ge mig ett svar så att jag vet och annars kan gå vidare. Så länge han inte ger mig ett svar så lever jag på hoppet. Jag vet flera killar som vill vara mer än vän med mig men jag kan inte släppa den här killen ur tankarna förrän det är helt klart hur han vill göra. Men hur länge ska jag vänta? En tanke som jag har och även en vän till mig som jag talat om detta för är att han ska se hur länge jag är beredd att vänta på honom och för att se att jag verkligen menar allvar?
    Varför måste han det? Om han ville kunde han lätt höra av sig. Om inte annat kan man väl dra iväg ett sms medans man är på toa eller sitter vid matbordet? Om man nu på riktigt TÄNKER på nån
  • Anonym

Nee, ja tror inte han vet själv hur han vill ha det å han e nog inte ute efter nåt seriöst heller..
    Vet du vill inte höra det å det sårar, men om han nu haft de känslor som du har så hade han varit lika ivrig på å sms tillbaka till dig..
    Du kommer att bli sårad, glöm honom.. det finns fler fiskar i sjön.

• Anonym (Miss Dee)

Orsaken till att ingen svarar är troligtvis att ingen vill orsaka dig mer tvivel och smärta. Det du önskar hjälp med innebär nämligen att vi behöver ta ställning. FÖR - EMOT. I detta fall känns det som om det lutar mot EMOT.

Den här killen är inte att lita på, och det är mina högst personliga vibbar! Min intuition.

Det jag reagerar starkast på är att han sagt att han "inte vill såra dig". Jag tolkar det som om han redan gjort det. Antingen genom att bara känna att du inte är "den" för honom, eller genom att faktiskt tänka på eller vara tillsammans med någon annan. Ja, annars behöver man aldrig säga just den där frasen:

Jag vill inte såra dig.

(Med andra ord; Jag har sårat dig men vägrar erkänna att jag gjort det med flit, och om jag intalar mig själv att jag åtminstone "varnade" henne, så går jag kanske fri vid skärselden?)

Nä. Släpp den göken. Han tycker att du är fin, men det räcker inte. För dig!!! Du är värd mycket mer än så!

• Coyote

Äh, dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig.

• Anonym (Miss Dee)

Ojojoj. Ett klassiskt fall av hårt trånande och svårt obesvarad kärlek. Ajajaj.

Har du varit sådär tydlig med honom så är det ju glasklart! Det enda han är intresserad av är att du är intresserad av honom. Din åtrå hjälper till att bygga upp den där fina inramningen till hans ego och status.

Gör dig av med SIM-kortet om du har svårt att låta bli att messa honom. Ibland får de här killarna för sig att "vi kan väl fortsätta som vänner... i alla fall". På det är svaret blankt NEJ, eftersom förutsättningarna för er relation aldrig varit "vänskap". Vänskapen kan därmed inte "fortsätta" och han kan därmed inte fortsätta utnyttja dig och dina känslor för honom. 

Bara släpp honom. Det är inget du behöver klargöra för honom genom ett sista sms eller så... Tystnad är det effektivaste vapnet! 

• MizzTez

Hade det varit en flirt till mig så hade jag lagt ner omg. enbart för att han velar och är sådär halvt om halvt oklar. Det är som att han vill ha kakan, spara den i skafferiet ifall det finns nått godare och hittar han inget godare så får kakan duga. Nej tack, såna människor går bort på engång..

• gerd123
    Anonym skrev 2012-06-03 00:56:29 följande:
    Håller med. Behöver du analysera och leta tecken så finns det inga tecken.
    Gå vidare. Eller sluta åtminstone höra av dig. 
  • Anonym
    MizzTez skrev 2012-06-03 01:58:59 följande:
    Hade det varit en flirt till mig så hade jag lagt ner omg. enbart för att han velar och är sådär halvt om halvt oklar. Det är som att han vill ha kakan, spara den i skafferiet ifall det finns nått godare och hittar han inget godare så får kakan duga. Nej tack, såna människor går bort på engång..
    Precis, vad ska man ha en sån där velpelle i sitt liv till? Strunt samma vad han menar och vad han vill. Vill jag SJÄLV sitta och vänta på nån som inte ens tar sig tid att skicka mig ett sms?
    Tycker att alla tjejer ska sluta mesa och vänta på en kille som inte visar nåt intresse, sälj inte er själva så j*a billgt!
  • Anonym (samma sits)

Tjena,
    sitter i samma situation. Tjejen jag kärat ner mig i verkade först intresserad men nu när det hettar till så verkar hon inte vilja vara med längre. Har förklarat för henne vid flera tillfällen att jag är kär men hon besvarar inte mina känslor men försöker ändå hålla nån slags ytlig kontakt. För min del tror jag det är kört, och precis som nån skriver ovanför här så kan jag heller inte vara "bara kompis" med henne, åtminstone inte innan jag träffat någon annan som besvarar mina känslor.

Känns tungt men det enda rätta är nog att avbryta innan det är försent. Det blir bara jobbigare och svårare ju längre det går. Känner båda likadant så märker man nog det rätt tidigt. I mitt fall är det lättare att bryta eftersom flickan ifråga bor på andra sidan jordklotet, jag förstår om det är svårare när man riskerar springa på varandra på stan.

• Coyote
    Anonym (samma sits) skrev 2012-06-04 09:46:40 följande:
    Tjena,
    sitter i samma situation. Tjejen jag kärat ner mig i verkade först intresserad men nu när det hettar till så verkar hon inte vilja vara med längre. Har förklarat för henne vid flera tillfällen att jag är kär men hon besvarar inte mina känslor men försöker ändå hålla nån slags ytlig kontakt. För min del tror jag det är kört, och precis som nån skriver ovanför här så kan jag heller inte vara "bara kompis" med henne, åtminstone inte innan jag träffat någon annan som besvarar mina känslor.

Känns tungt men det enda rätta är nog att avbryta innan det är försent. Det blir bara jobbigare och svårare ju längre det går. Känner båda likadant så märker man nog det rätt tidigt. I mitt fall är det lättare att bryta eftersom flickan ifråga bor på andra sidan jordklotet, jag förstår om det är svårare när man riskerar springa på varandra på stan.
    Jag säger samma sak till dig; dumpa henne, hon vill faktiskt inte ha dig.
  • Anonym (samma sits)
    Coyote skrev 2012-06-04 12:50:32 följande:
    Jag säger samma sak till dig; dumpa henne, hon vill faktiskt inte ha dig.
    Jepp, redan gjort Obestämd

Känns ju inte kul, men det är bättre det händer nu än att jag lägger en semestervecka i höst på att åka ner och få reda på det då.
  • Anonym (Överanalyseras)
    Anonym skrev 2012-06-03 00:49:10 följande:

Lycka till

Överanalyseras det allt för mycket om killar?
Svar på tråden Hjälp mig tyda hans sms!!