• Anonym (Moralpanik)

Nekrofili borde inte vara förbjudet

Om man vill köpa rätten att ha sex med någons lik efter dennes död, bör sexköparen då bli befriad för brott mot griftefriden? Jag tycker det eftersom man som vuxen kan ta sådana beslut och för att den avlidne inte längre är en människa, utan ett skal.

Kan en levande person åberopa tidigare rättshandling med ett objekt som inte längre lever? Förstår inte varför det skulle vara något problem om familj och köpare blir överrens, det blir som att sälja vad som helst.

Den döde ska inte betraktas som en avliden person utan den ska betraktas som ett dött ting på samma sätt som en dildo och uppblåsbar barbara.

Punkt.

• Svar på tråden Nekrofili borde inte vara förbjudet
  • Anonym

hahaha vad roligt. Lutar mig tillbaka och ser fram mot reaktonerna.

Självklart ska det vara förbjudet, det är inte ett dött ting utan en avliden person som ska behandlas med respekt och vördnad. 

• Anonym

Visst kan man resonera så. Men jag tycker det faller på att man som familj inte "äger" den döda kroppen. Du kan inte äga andra människor, levande eller döda, och har alltså inte rätten att sälja dem.

Den enda gången jag kan tycka att det är ok, är om den döde själv donerat sin kropp till nekrofilen.

• Anonym

Jag funderar lite över varför nån skulle vilja sälja sin kropp efter man dött? Det är ju inte så att man själv får ut nåt  av det direkt.....?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-03 19:45:33 följande:
    Jag funderar lite över varför nån skulle vilja sälja sin kropp efter man dött? Det är ju inte så att man själv får ut nåt  av det direkt.....?
    Du kanske får pengarna när du lever?
  • Anonym (mysigt)

Mysigt att pöka ett lik då.. Kräks

• Emmi27

Haha, är du galen? Ska man behöva skriva in i sitt testamente att ingen får sätta på en efter döden. Bara för att man är död innebär inte det att värdigheten försvinner.

• Emelie 491

Så det ska vara olagliga att köpa sex av en levande person, men att köpa sex av en död är helt ok? Knasigt.

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym (Moralpanik)
    Anonym skrev 2012-06-03 19:42:57 följande:
    hahaha vad roligt. Lutar mig tillbaka och ser fram mot reaktonerna.

Självklart ska det vara förbjudet, det är inte ett dött ting utan en avliden person som ska behandlas med respekt och vördnad. 

Men personen finns ju inte där längre, och det hela skulle ske enbart efter överenskommelse som gjorts av den avlidnes familj!
  • Rocket Mania

Det är väl bara att du flyttar till Egypten, där har mannen rätt till ett avskedsknull när frugan dött. Helt lagligt!

Svar på tråden Nekrofili borde inte vara förbjudet