• Belladonna

Ska renovera köket. Vilket kök har ni?

Undrar var ni tagit ert kök ifrån. Är ni nöjda/missnöjda med ert kök?
    Vill ha många tips!

• Svar på tråden Ska renovera köket. Vilket kök har ni?
  • Monstermamman

Ikea är prisvärt, dom använder sej av samma stommar som tex Marbodal.
    Vi kommer att ta från Ikea den dagen vi kommer så långt med huset.

• MINI25

Vi har ett från Poggenpohl i helt mörkt skinande stål.

Helt opraktiskt, skitdyrt (350 000 kr) och rätt fult.

Vi valde det inte och skulle aldrig ha valt det. Det ser ut som en obduktionssal.

/bitter..

• Syrran79

Vi har Ikea "Ståt" och är jättenöjda! Det var både billigt, fint och lätt att montera!

• Eofrysina

Vi har ett IKEA kök kombinerat med platsbyggda skåp. Några skåp har inredning från Marbodal t.ex. en maskinlyft.

IKEA har bra kök, fast de har inte alltid den bästa inredningen... det beror lite på om man vill ha speciallösningar dvs. då är det bara att handla just den detaljen från Marbodal, det funkar ju jättebra. Jag tror det skiljer ngn mm mellan IKEA stommar och MArbodal, men inte tillräckligt för att hindra att man kan använda inredning från båda.

• sarah

IKEA har ju som sagt jätte bra stommar och jag tycker deras luckor är snygga. Vi har Nexus i ek som är jätte fint till våra "vitvaror" i rostfritt.
    Had ejag gjort om köket i dag så hade jag nog valt deras Lidingö i vitt. Super snyggt! Och då även haft några utvalda luckor med glasönster.

• Eofrysina

När det gäller kök med vanliga melaminstommar så begriper jag oftast inte skillnaden mellan IKEA och flera andra tillverkare... förutom det faktum att vissa specialskåp inte finns på IKEA ex. 30 sm lådor... men det kommer tydligen... handduksskåp m.m.

Vad gäller den dyra kategorin av kök, där stommarna är i trä, där får man ju betala mycket, mycket mer, men så är kvaliten förhoppningsvis därefter också. Med sådana kök så kan man iofs nästan lika gärna välja att platsbygga alltihop, för priset blir nog det samma.

• MBP

Vet någon om man bara kan köpa luckaor från IKEA. Vi har asatråkiga vita luckor från IKEA, monterade på deras stommar. Skulle jättegärna vilja ha Ståtluckarna och bara köpa till överskåpen.

Vet någon?

• Eofrysina

Man kan köpa precis de detaljer man behöver från IKEA. Att köpa nya luckor utan stommar är ju jättevanligt.

• Eofrysina

hmm samma gäller andra kökstillverkare också. Vi köpte ju en del inredning från Marbodal.

• MBP

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, godis!

Fatta vad extremt mycket mindre pengar vårt kök kommer att kosta!

*dansar en liten riverdance*

Svar på tråden Ska renovera köket. Vilket kök har ni?