Han gillar inte flaskan, nu börjar det bli panik
Arbetsbien skrev 2012-06-11 20:02:03 följande:
Cloudyberry: Nej jobbet är inte viktigast av allt, det är barnet. Det är därför det är så viktigt att han får en lika bra och nära relation till sin pappa som till mig, och det tror jag är jättesvårt att åstadkomma om man inte delar på föräldraledigheten.AnnaJ01: jag har tänkt samma sak, och funderat på hur det går för barn som tex adopteras bort i den här åldern och hur man gör då. Jag hoppas det är som Straw2008 säger, att det går om det måste.
Dripdrop: Nej, det verkar inte vara någon skillnad på om jag är i närheten eller inte. Jag ska försöka jobba kortare dagar i början, och så kan de komma in på lunchen, men min son äter såpass ofta att det inte fungerar att de kommer in vid varje måltid tyvärr. Jag hoppas du har rätt i att det kommer gå om han är hungrig, men när vi provat vänta tills han blivit hungrig har han bara blivit jättearg och vägrat se åt flaskan.
Attflaskmata: Jag tror inte han blir mätt för stunden, för han dricker så lite (10-25 ml) och är oftast hungrig efter bröstet direkt efteråt.
Men tack för tipsen, det går lite bättre när vi använder pipmuggen som har större hål.
-----------
Vi har varit borta i helgen, och jag glömde resväskan med bl a pumpen och flaskan i hemma, så det har fått ta en liten paus tills idag.
Nu kändes det som om vi hade en jättebra flaskmatningsstund, han var glad och lekte med flaskan och verkade suga en hel del, men när jag kollade hade han ändå bara ätit 10 ml. Jag provade mata i liggamningsställning också, men det gick likadant som när vi satt.
Vi har provat hemmagjord morotspure och köpt havregröt nu idag också. Morotspuren var inte alls populär, men gröten åt han några skedar av så den ska vi fortsätta med.