Arbetsbien skrev 2012-06-13 09:47:03 följande:
Oj, här blev det livat! Vad roligt att många vill hjälpa till! Få se om jag kan klargöra en del saker:
Jag kommer att börja jobba den första juli. Även om jag har ett väldigt roligt och fritt jobb så går det inte att komma nu två veckor innan och begära förlängd ledighet. Dessutom tror jag att det kunde bli ännu svårare att göra det senare, eftersom de flesta barn väl går igenom en utvecklingsfas vid 7-9 mån då de får svårt för separationer?
Jag pumpar ur mjölk som vi ger, men vi hoppas kunna komplettera med ersättning. Som det är nu tycker min son ersättning är jätteäckligt så nu väntar vi med det (och jo, det var Sempers vi provade. Vi låter också bli Nestlé så gott det går).
Och hej, Sofia!

Lycka till med flaskmatandet! Det är nog bra att ni börjar redan nu, så går det kanske lättare. Vi kämpar på, men det går sådär.
Cocco och de andra som gav puréer och gröt under dagen: Ungefär hur mycket äter era barn då? Hur mycket är normalt? Verkar de bli mätta när de ätit?
Jag hoppas det inte är något jag missat att svara på, och tack igen allihop!
Grejen är den att mat ska du ju sakta,sakta öka upp och egentligen är det väl lite tidigt att ett helt mål ska bli utbytt men testa. Gör en smakportion gröt och ge han 1 sked och öka upp under ett tag. Blir magen dålig så måste du nog avvakta ett tag.
Alla barn äter ju olika men Vilja tex blev först mätt när hon åt ungefär 1 portion gröt och det tog ett tag så du kanske ska börja testa nu!
(Ongen tar fortfarande inte flaska,han blir arg som ett bi när jag försöker.. Måste be Ante testa,jag vill gå ut på midsommar!

..)