• Qetesh

Beskriv en FUL människa, vad det är för DIG!

Ja, vad är en ful människa för dig?

• Svar på tråden Beskriv en FUL människa, vad det är för DIG!
  • Mea

Jag tycker klyschorna om att skönheten sitter på insidan är hemska, för inte "raggar man på de fulaste på krogen". Men, en människa som jag verkligen funnit bildskön kan krympa till ingenting om den visar sig vara otrevlig och ignorant. Samtidigt som en ful eller medelmåttig person kan växa och till slut ser man inte något av det som man till en början tyckte illa om utan man tycker bara att hela människan är det vackraste som finns.

• Muminski

För mig är en ful människa någon som skor sig på andra, sätter sig själv i främsta rummet och såna saker.
    Rent utseendemässigt finns det ju människor som har avvikande ansiktsform eller så, men de tycker inte jag är fult.
    Själva ordet har ju olika betydelse för olika människor.

Det finns vackra människor som är otroligt fula.. noll personlighet eller utstrålning.

• Esterella

Sura och skitiga människor, väldigt feta och ovårdade.
    Faktiskt så tycker jag att dom flesta har något, ingen i dom ovanstående grupperna, det är absolut det värsta jag vet. Speciellt sura människor.
    Sen så kan en snygg kille bli ful om han är dum i huvudet.

• polkagris

jag tycker inte något är fult i människans utseende. jag har sett feta personer som jag upplever snygga, pga deras beteende, ja även smala för den delen.

men lite då och då träffar jag personer som är snygga vid en första anblick, men när personligheten kommer fram så blir de fula. gäller både tjejer och killar.

• polkagris

jag tycker inte något är fult i människans utseende. jag har sett feta personer som jag upplever snygga, pga deras beteende, ja även smala för den delen.

men lite då och då träffar jag personer som är snygga vid en första anblick, men när personligheten kommer fram så blir de fula. gäller både tjejer och killar.

• Crispie

Tycker inte det egentligen finns FULA människor..det är ett så starkt ord. Man kan vara mer eller mindra vacker..inte FUL.

• Åke Vilse

Man kan bete sig ful och på så sätt vara en ful människa. Ex snylta, bedra, luras osv

Utseendemässigt kan en ful person vara en som klär sig förskräckligt illa.
    Stora utstående öron ihop med ett klotrunt huvud och stora läppar samt att man är glosögd är kanske ingen bra kombination när det gäller skönhet

Men en persons utseendemässiga "fulhet" kan förtas/mattas av om den är glad och trevlig.
    Sura människor är fulare än glada osv.

Men allting ligger ju i betraktarens ögon och smaken är som baken -delad. Och tur är ju det för annars skulle det vara ont om förhållanden här i världen. Om alla skulle gå och sukta efter samma person

• Themis

Människor som har en hjärna och inte använder den är grymt fula.

Människor med mycket mänsklig värme som strålar ut från dem är alltid vackra.

• rebeckaa

Jag har känt personer som ser mycket bra ut, men sen när deras dåliga beteende kommit fram så ser jag inte de som snygga personer mer, då kan en person som ser mindre bra ut och ha mer förstånd se bättre ut. Så en elak människa kan vara ful, en sådan som ljuger, stjäler eller gör andra illa.

• malin ulrika

Om man inte känner människan i fråga kan man ofta bilda sej en uppfattning om personen är vacker eller ful, men sen kan det väldigt lätt svänga till motsatsen när man vet hur personen är.
    T.ex. en "tråkig grå tant" som man lär känna och som visar sej vara en gullig "extra mormor" tycker man helt plötsligt är vacker, och den snygge doktorn som ser ut som en skådespelare från ER tycker man helt plötsligt är ful när man inser att han pratar nedlåtande om sjuksköterskorna och inte kan ge min son en spruta utan att sticka honom typ 3 ggr...

Så det är svårt att definiera "vacker" och "ful" utan att blanda in personligheten...

Svar på tråden Beskriv en FUL människa, vad det är för DIG!