• Anonym (hjälp)

stanna kvar- för barnet

jag behöver råd, sitter i en panikartad ond cirkel som inte vill ta slut. Min man har det senaste året missbrukat spice och några slags lugnande tabletter. han har varit hög till den nivån att mitt äldsta barn trodde han var full och personer på hans jobb undrade om han hade en hjärnblödning.

Grejen är att han lämnar urin-blod prover pga av gamla saker, men dessa saker han missbrukar nu syns inte i proverna. Jag står där i mitten och vill lämna honom, ta barnen och gå. Men han säger att jag ska passa mig jävligt noga och att han kommer ta barnet. ( vi har ett gemensamt, min minsta )

Jag har panik och vågar alltså inte lämna honom. jag har inga bevis alls. sist jag jobbade kväll lämnade jag honom hemma med barnen ( han har skött det bra tidigare ) ringer hem och hör att han är hög som ett hus ute med barnen! jag kommer aldrig lita på honom igen, jag kommer aldrig vilja leva med honom igen eftr vad han gjort mot oss, men jag vågar inte lämna honom. tänk om han tar vårt barn och jag får h*n ibland bara? barnen har alltid bara varit med mig, pappan har varit ensam med dem 4 ggr på 4 år.

kan han vinna en vårdnadstvist och ta h*n ifrån mig? hur ska jag kunna bevisa något?

Fasiken, några tips någon ????         

• Svar på tråden stanna kvar- för barnet
  • Lena

Berätta för de han gör urinprovet vad han missbrukar nu. Det kan gå att se på andra sätt. Lämna honom, med missbruk i bagaget får han inte ensam vårdnad.

• Anonym

hur går det för dig?

det jag tänker är om han har drogproblem så kommer han inte få ensam vårdnad.
    men informera de som han lämnar urinprov till vad han tar och lämna honom.

du måste se till barnens trygghet tänker jag

lycka till 

Svar på tråden stanna kvar- för barnet