Anonym (sara) skrev 2012-06-04 21:24:12 följande:
Min föredetta har också gjort mig mycket illa men han har alltid varit en bra pappa till våra barn. Vi separerade när vår yngsta var 2 månader och han träffade hen hos mig tills hen var et halvt år, då började han ha hen hos sig.
Självklart kommer ditt barns pappa att ha rätt att ta barnet med sig när barnet blir större, om han inte är en fara för barnet på något vis. Men första tiden får han allt träffa barnet hos dig, ju oftare destu bättre, förhoppningsvis känner dom varandra bra och barnet är trygg med honom när han ska ta hen med sig första gången.
okey, bra att höra hur andra haft det
tror han kommer bli en bra pappa, men det hindrar mej inte från att vara orolig, därför jag kollar upp det nu
tanken var att han skulle flytta utomlands och jobba där så all planering är borta :(
Eftersom jag ska vara ensamstående så vill jag ha tid för mej själv med, detta för att få rutin på livet som ensamstående och dessutom har jag två hundar. inget illa mot pappas menar jag då
Sen har jag lnäge planerat att flytta ifrån staden (vilket pappan vet) och kommer göra det så fort jag får chansen, dock blir det efter att barnet är fött
Anonym (sara) skrev 2012-06-04 21:25:50 följande:
Vad är du orolig att ska hända om han tar barnet med sig?
eftersom jag inte litar på honom kommer jag gå och vara livrädd hela tiden.
Emelie 491 skrev 2012-06-04 21:45:26 följande:
Många korta träffar den förta tiden, så om det ska fungera kommer han nog "springa" hos dig ganska mycket. Efter tid kan det utökas, och fr brukar rekommendera en natt/barnets ålder. Vid ett år brukar man alltså börja med en övernattning, vid två år kan det bli två nätter i rad och vid tre år varannan vecka om någon förälder vill det.
Och självklart har han rätt att träffa sitt barn utan dig, redan från början även om det då bara blir korta stunder. Precis som han antagligen kommer vilja vara föräldraledig, om han var något behov av att ta hand om sitt barn. Hur vill han ha det?
som jag skrev till den andra så vill jag ha lugn och ro i början med (bm säger att det är oki att man säger nej till besök så tänkte om det gällde pappan med efter hans pappadagar)
jag behöver få kontroll över mitt liv sen som ensamstående och då funkar det inte om han är där stup i kvarten. jag kommer ha fullt upp att ta hand om nyfödd+hundar, jag kommer inte ha orken att passa upp pappan med
han kommer bara ha sina 10 dagar, resten av dagarna kommer jag att ha. det är bestämt sedan länge
tanken var att han skulle jobba utomlands men plötsligt har han ändrat allt... vilket gör att han kommer vara i sverige på heltid. då jag inte vill ha kontakt med honom nu har vi inte pratat mycket senaste tiden
(jag vill inte gå och må psykiskt dåligt i en månad till, det räcker med de 8 jag gått och mått skit pga pappan)
såklart vill jag inte hindra honom umgänge, därför jag kollar upp redan nu så jag slipper vara orolig