Inlägg från: hymafr |Visa alla inlägg
  • hymafr

Köpa ut!?

CrazyChristina skrev 2012-06-05 09:24:26 följande:
    Hur kan du säga så? Finns de någon undersökning som visar de?
    För de som jag vet fått hemifrån som jag känner är dom som festat minst och dessutom inte blivit för fulla.

Håller med.
    Jag har en egen teori när det gäller det här med att det anses att de som får sprit hemifrån också är de som dricker mest. Den är att de som får sprit hemifrån oftast får det från ett hem där alkoholvanorna är sådana att det alltid finns alkohol hemma och att det anses normalt att man dricker minst varje helg, om inte annat så vin till maten och pappas lilla whiskey framför tv:n. 
    I så fall är det ju inte konstigt att barnen dricker - de har det ju i generna.

Jag dricker aldrig sprit hemma såvida vi inte firar student eller bröllop. Dock kan jag ta mig någon drink om vi är på semester.
    Min dotter har jag alltid köpt ut till och hon har aldrig hittills blivit full - möjligen en aning "fnittrig". Dock har hon aldrig velat ha starkare än starkcider.  (Hon är 18 år)  

Min teori går alltså ut på att det är föräldrarnas alkoholvanor som styr hur mycket barnen dricker (alltså generellt) och inte om man köper ut eller inte. 
Svar på tråden Köpa ut!?