• gunghäst

Bra present t livet på landet i en torftig sommarstuga...

Önskar bra tips på vad en familj kan behöva som bor på landet hela sommaren. Det är en nyinköpt sommarstuga, inget vatten o sånt... Så lite olikt livet i stan som de är vana vid, men de ska bo därute hela sommaren.

Vad kan vara bra eller roligt att ha? Obs, jag kan komma på hur mycket osm helst, men min lilla budget är 200 kronor och det är därunder jag har svårt att komma på nåt.  

• Svar på tråden Bra present t livet på landet i en torftig sommarstuga...
  • fröken skywalker

Köp en hink och lägg i lite grejer som är praktiska och slå in hinken snyggt i cellofan. Lägg tex i köksvåtservetter, vanliga våtservetter, värmeljus, tändstickor och ett gäng billiga värmeljushållare.

• Mother of 4

vi bor så på landet på somrarna, härligt

Något som kan vara roligt är,

myggspray

Gott rosevin

grillspett i metall

någon blommig lantlig kudde

värmeljus går alltid åt, värmeljushållare, finare tändsicksask

braständare om de har brasa, även bra till grillen

engångstallrikar och bestick när man inte orkar diska

Lite roliga servetter

En korg att plocka bär och svamp i

Picknick filt

Kylväska till stranden i tyg

Eller gör en korg med marmelader och något vin tex

Solcellsbelysning, eller solcellsslinga,  finns lite roliga och billiga på Rusta, även ikea. Jättemysigt på kvällen när det mörknar

En fin lykta att ställa på trappen med blockljus

• gunghäst

Herregud, vilka bra tips. Det är ju bara att ta flera saker här ovanifrån. Skönt det är med hjälp när hjärnan står still.

Nu känns det bra. Tack.  

• Nick99

En gammal tråd men ändå aktuell. En solcellsbelysning är inte fel till en sommarstuga. Dessutom är det rätt tid att sätta upp den nu. Den här har jag köpt och var grymt nöjd med, dessutom fick man en kanonbra LED-spot på köpet. shop.laljus.se/led-armaturer/helios

Svar på tråden Bra present t livet på landet i en torftig sommarstuga...