Inlägg från: Sol och Måne |Visa alla inlägg
  • Sol och Måne

Behöver förslag på pojknamn!

Om bebis i magen är en flicka så blir det en Idun. Men vad ska bebis heta om det visar sig vara en kille!? Sååå svårt med killnamn, tycker jag. Hittills är det enda vi kan enas om som någorlunda passande Grim, men det är långt ifrån spikat!

Please help! Storasyrrorna heter Mina och Freja och namnet måste såklart passa ihop med deras.Vi vill gärna ha något fornnordiskt klingande namn, eller åtminstone nåt äldre svenskt namn. Tar tacksamt emot alla förslag jag kan få Glad!

**Mina & Freja & Skorpan i magen**
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 14:56
    Nya namnförslag från maken: Ingo eller Troy. Vad tycks?
  • Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!
  • Sol och Måne
    Mynta skrev 2012-06-05 15:27:06 följande:
    Abbe eller Ebbe!
    Abbe har vi faktiskt också haft uppe för seriös diskussion, vi kanske får ta upp det igen. Jag ääälskar namnet Ebbe, men tyvärr associerar min man det med nån gammal bekant som tydligen inte var så rolig Drömmer.

Truls, vilket tokgulligt namn Glad!! Men jag har svårt att se det på en vuxen man Drömmer.

Thule, tycker jag är superfint också, men det låter väldigt tokigt ihop med vårt efternamn.
  • Sol och Måne

Tack snälla för alla förslag Glad!!

Tycker det är skiiitsvårt, rent utsagt. Vissa gillar jag skarpt, men så godkänner inte mannen. Ja, ni förstår. Själv kommer han dock inte med några förslag alls så snart har han inget att säga till om längre Flört. Tror dock han verkligen har fastnat för namnet Grim. Näe, jag vet inte alls. Om vårt efternamn inte hade varit tvåstavigt och börjat på Th så hade det nog blivit en Thule, men nu vet jag som sagt inte riktigt om det låter för tokigt Tungan ute.
    Odd är superfint, men det har mannen en gammal kompis som heter... Jaa, ni ser ju; vi kommer ingenstans!!!

• Sol och Måne

Nu vet vi att bebis i magen med stor sannolikhet är en kille! Gaah, så svårt det blev Flört.  Nu är Troy eller Ingo på tapeten. Vad tycker ni?

• Sol och Måne
    Tuffen skrev 2012-08-06 14:51:02 följande:
    Holger? Ask? Birk? Loke? Frej?
    Holger tycker jag är helt okej, men passar det ihop med Mina och Freja? Frej är ju superfint men det blir nog lite mycket med tanke på att storasyster heter Freja dårå Flört.
    Birk är jättefint! Det har vi också på vår lilla lista Glad.
  • Sol och Måne

Tack för alla namnförslag hernameispekka Glad. Vissa av namnen är jättefina. Om JAG hade fått bestämma alldeles själv så tycker jag att Atle är supertjusigt och skruttplutten hade absolut fått heta det. Men näe, då ska den här mannen ha en massa att säga till om också Tungan ute.

Gorm kanske vore nåt. Lite häftigt.

• Sol och Måne
    augustisten skrev 2012-08-06 15:33:30 följande:
    Vejde är fint tycker jag... Och Ask.
    Å, Vejde har jag inte hört förut. Det var fint Glad.
  • Sol och Måne
    hernameispekka skrev 2012-08-06 15:35:50 följande:
    Haha, dessa män som ska vara med också !!! Cool

Ja, gorm är lite tufft.

Får man fråga vilka namn som är på listan för tillfället? Glad 
    Skitjobbiga Tungan ute.

Just nu har vi Ingo, Troy, Odin och Seth på gemensamma okejlistan. Mannen har Torkel som favorit (kommer ALDRIG på fråga) och annars föreslog han Errol (som faktiskt börjar växa lite, men kommer han inte bli retad för "error" då och passar det verkligen till Mina och Freja..?). Jag har föreslagit Varg oxå Drömmer.
  • Sol och Måne
    SecretSwallow skrev 2012-08-06 15:45:47 följande:
    Balder ! :)
    Jaa, jättefint men det heter min pappas hund Tungan ute
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 15:50:05 följande:
    jag tänker på ugglan i harry potter när jag hör errol. Du vet den som inte kan flyga normalt. ;)
    Varg är jätte sött. träffade en liten varg förut och han var så söt. och det passade liksom också.

Haha, det blir ju inte bra!! Själv tänker jag på Eddie Meduza, han hette Errol Skrattande.

• Sol och Måne
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:41:26 följande:
    Skitjobbiga Tungan ute.

Just nu har vi Ingo, Troy, Odin och Seth på gemensamma okejlistan. Mannen har Torkel som favorit (kommer ALDRIG på fråga) och annars föreslog han Errol (som faktiskt börjar växa lite, men kommer han inte bli retad för "error" då och passar det verkligen till Mina och Freja..?). Jag har föreslagit Varg oxå Drömmer.
    Ja just ja, Birk och Sid också. Men jag är tveksam till Sid, känns som om det fattas en ändelse typ...
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 15:57:32 följande:
    haha det visste jag faktiskt inte ens. Man lär sig något nytt varje dag. Men måste säga att jag älskar namnen ni har på era barn hittils. Lite annorlunda men inte konstiga. Helt underbart. Finns hur mycket fint som helst.
    Tror till och med att min man fastnade för namnet när han lyssnade på en radiodokumentär om Meduza. Stackarn, döpt efter raggarkungen. Vad ställer det för krav Flört?
  • Sol och Måne
    SecretSwallow skrev 2012-08-06 16:08:35 följande:

Okej :p varg var fint :)
    Brand
    Blakker
    Bove
    Brimer
    Brand, å vad vackert!! Måste lägga till på listan. Brand är också namnet på en svensk anarkistisk tidskrift så min pappa (den gamle anarkosyndikalisten) skulle ju bli överlycklig Glad.
  • Sol och Måne
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 16:11:42 följande:
    Brand, å vad vackert!! Måste lägga till på listan. Brand är också namnet på en svensk anarkistisk tidskrift så min pappa (den gamle anarkosyndikalisten) skulle ju bli överlycklig Glad.
    Å så min man: "Brand..!? Nej tack". Men ååh Foten i munnen. Snart får han inte va med längre Flört.

Är jätteglad för alla förslag, tack snälla ni!
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 18:13:00 följande:
    haha nej ibland kanske dom bör uteslutas från vissa saker ;) när dom börjar tycka för mycket. utesluter min man när jag ska välja gardiner bland annat för han tycker för mycket. Inte samma sak men ändå.
    Ja, här har min man ingenting att säga till om gällande gardiner och prydnadskuddar! Snart införs det med barnnamn också. Tänk om vi bara båda två kunde fastna för nåt hux flux. Precis som vi gjorde med tjejernas namn Glad!!
  • Sol och Måne

Idag har jag kollat på Skorpan igen, en välmående liten krabat som med 110 % säkerhet är en kille Flört. Fick verkligen jättebra bilder på honom och nu när jag tittar på dem undrar jag om det inte ser ut som en Odin iaf Drömmer.

• Sol och Måne

Han kommer hem sent ikväll, så jag kanske måste bestämma själv. Är ju trots allt bara 4 månader kvar nu Flört. Här är han iaf i profil, en Odin, eller vad säger vi Skrattande:

• Sol och Måne

Jaa, namnen passar fint ihop. Tvåstaviga allihopa och lite samma stuk. Och så är ju Odin ändå ganska likt vårt tilltänkta flicknamn Idun, alltså måste det ju bara passa Drömmer. Det verkar som att det blir en Odin till slut, det är ett namn som har funnits med från början i diskussionerna och som finns på både mannens och min okejlista!

Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!