• kattis51

Studenten

Jag har nu gått några dagar och väntat på en inbjudan till studenten från min sambos dotter. Men har inte fått något. Hon hade visst ringt runt och meddelat plats dag och tid. Till mig skickade hon inte ens ett SMS eller ett meddelande på Facebok fast vi är vänner där. I går kväll dagen innan studenten sa min sambo att han ville ha sällskap till studentfikat. Då blev jag arg och ledsen att han visste om det, men hade inte talat om det för mig.  Varför är inte jag inbjuden? Jag tänker inte gå dit oinbjuden. Jäntan är nu vuxen och hon väljer själv vilka som hon vill bjuda. Min sambo måste gå dit, det förstår jag, men jag tycker att han ska tala om eller fråga dottern varför hon inte ringde mig. Har hon slarvat bort numret så hade väll hon kunnat fråga sin pappa. Det gör mig så ont...

• Svar på tråden Studenten
  • TaSe

Är du och sambon en familj tar hon kanske för givet att du kommer utan inbjudan?
    Mina barn bjuder aldrig in min man på något, han är ju en del av familjen och glider liksom med ändå?

• cloudberry79

Om jag bjuder in min pappa på något, tex dop eller liknande, ingår självklart hans sambo i den inbjudan. De bor ju tillsammans, inte behöver de varsin inbjudan!

Sur, grinig och på smällen.
  • Pirum

Jag skulle ta för givet att du ingår i din sambos inbjudan.

Om ni blir bjudna till bröllop, inte 17 skickar väl folk ett inbjudningskort var till dig och din sambo? 

• La Lola

Öh...ska du ha en egen inbjudan alltså?
    Du och pappan är ju sambos....

Nä, jag hajar verkligen inte detta.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vinterankan

Förstår inte heller varför du ska ha en egen inbjudan. Hur gör du själv om du bjuder hem dina bekanta? Skickar du en inbjudan till dina kompisar och en till deras respektive?

• MrsKnapa

Jag tror nog hon tar för givet att du är bjuden såvida ni faktiskt inte är osams men eftersom ni son erbjudit dig att gå me honom har så liksom fått VIP biljetten typ ;)

• Blöjor111111

Men kanske tog hon föregivat att du visste pga din sambo? Kanske trodde hon att din sambo tar med dig som en självklarhet och ser dig som en del av familjen.

• eulalian

Sambon och du räknas väl på samma?

• April barn

Du och sambon går väl på samma inbjudan???

• La Lola

Jag kan inte sluta fundera på detta.....

Ts, hur har det gått till när ni blivit bjudna på bröllop?
    Har ni fått varsin inbjudan då?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Studenten