bukplastik, före och efter!
GrönaDruvan skrev 2012-06-05 22:55:13 följande:
Jag kan säga att alla får delade magmuskler när man väntar barn. Musklerna går isär för att ge plats åt barnet. För de flesta går musklerna ihop efter några månader,men för några går de inte ihop. Att vara överviktig har inte så mycket med saken att göra. De som får barn tätt har större risk för att få delade magmuskler som inte går tillbaka. Mycket för att musklerna inte gått ihop innan man blir gravid igen. Man kan visst träna ihop musklerna genom att verkligen kämpa och ge sig fan på det, vad man inte kan träna ihop är överflödig hud. Jag är liten och tunn och fick rejält delade magmuskler efter två täta graviditeter. Fick ner en hel hand emellan. Jag funderade (funderar) på bukplastik, men är så rädd för det. Ca 2 år efter har jag nu fått hjälp med rätt träning och kost,och se där..på 8 veckor minskade min mage 6-7 cm i omkrets och genom att göra rätt magövningar 2 ggr om dagen i 10-15 min åt gången har magen blivit smalare, starkare och fått en annan form. Det är lång väg kvar och kanske lyckas den inte bli helt platt, men att slippa lägga flera tusen på bukplastik + rädslan att något går fel är ju underbart. Nu har jag som sagt inget överflödigt skinn,utan bara put. Ni som operarat har otroligt fina magar och jag är djupt avundsjuk, men det jag vill med inlägget är att det kanske är värt att prova träning innan man tar till kniven. Jag har inte uteslutet bukplastik, men det känns som jag är på god väg att genom tränig nå mitt mål ändå. Jag trodde att min mage var ett hopplöst fall,den såg för j*vlig ut!Vilka är de rätta magövningarna? Jag är uppriktigt nyfiken! Jag födde för lite drygt 4 månader sen och börjar bli lite trött på min degiga puffmage ;)