Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

bukplastik, före och efter!

Vill skriva lite i tråden även om jag inte har gjort något direkt med min mage. Efter sista graviditeten (tvillingar bara några månader efter senaste graviditeten) hittade jag inte mina magmuskler alls, fattade inte hur jag skulle kolla med fingrarna för att se hur brett det var. En dag av ren tillfällighet tittade jag på magen när jag reste mig rätt upp ur sängen. DÅ såg jag mina magmuskler, där var det inte centimeter och fingrar emellan De satt på var sin sida om magen, det var nästan 2 händer brett mellan. Magen var vågig, bredare vid höfterna än på mitten vid naveln. 
    Jag stod på kö för GBP och efter den operationen kollade jag magmusklerna igen, nu tror jag att det är 2-3 fingrar så det har gått ihop bra ändå. Jag har gått ner ca 35 kg och jag är kroppstypen med nästan endast bukfett.
    Min fläskiga mage är kvar, huden hänger runt naveln och även hela magen, första barnet kom med snitt och förra året tog jag bort livmodern så det är ett tydligt veck där nere vid bikinilinjen som hela magen väller över. 
    Nu väger jag ca 72 kg och skulle väl kunna tänka mig att gå ner mer i vikt men bara från magen för jag är fullt nöjd med hur benen och annat ser ut på kroppen (visst det extra gäddhänget på armarna skulle jag väl kunna tänka mig att donera till ett halvdussin personer som behöver hud ) men över lag är jag nöjd.

OM jag skulle bli beviljad att rätta till magen genom landstinget så skulle jag bli nöjd med det, skulle vara skönt att slippa svettas under magen så fort det är varmt. Blir svamp och luktar fort äckligtKräks
    Först måste jag nog operera ett bråck jag har i magen efter blindtarms op, kan inte ha några trånga byxor eller annat tajt runt magen, får väldigt ont av det då. Om man inte kan ta både magen och bråcket samtidigt.

Tror nog inte att jag kan skrapa ihop till den summan som nämns i tråden för en TT själv på väldigt länge så jag får väl njuta av era magar och gratulera er för det har verkligen blivit snyggtSkål

Ha en bra dag allaSolig

• Little Ms Chatterbox

Jag undra hur man egentligen mäter att huden hänger på magen. Håller de en linjal där det bildas ett veck och sen kollar hur långt huden når sen? Eller drar man också i huden så det blir lite till? Hur gör/bedömer dom om man ff har lite (ähum.. mycketDrömmer) bukfett? Här i mitt landsting är det 3 cm hud. Men som sagt, hur/var ska de här 3 centimetrarna vara? Det är det när jag mäter men jag vet ju inte om jag mäter rätt

Jag vill inte gå ner i vikt för då blir resten av kroppen så skran men det är ff ganska mycket bukfett, tvillinggraviditet som tänjde ut både hud och delade på magmusklerna, fast de var nog delade redan sen tidigare graviditeter. 
    Jag kommer bli opererad i magen framöver, jag har ett bråck från blindtarmsoperation, förmodligen så drog läkaren upp det när jag tog bort livmodern för ca 1½ år sen (dvs före min GBP) ju smalare jag har blivit desto värre har bråcket blivit, nu för tiden har jag ont av det nästan varje dag, inte så mycket men jag kan inte knäppa byxor ordentligt som annars sitter bra. 
    Jag vill ju helst göra båda (ev alla 3) sakerna samtidigt så jag slipper sövas, opereras och postOP mer än en gång men jag vill inte behöva vänta kanske 1 år till för att allt fett på buken ska vara borta innan jag (ev.) blir beviljad operation av hänghud på magen och uppstramning av magmuskler när mig största problem är bråcket.*
    Läkaren vill helst att jag inte går ner mer efter att man sätter in ett nät över bråcket så det finns risk för att nätet hamnar fel eller på något annat sätt blir för stort. Så om jag skulle vara nöjd med min vikt, BMI 26. Så kan de ställa mig på kö för bråcket i morgon dag, men då kanske jag inte ens är välkommen för bedömning om hängbuk och jag vet ju inte heller vilken status det är på mina magmuskler, innan GBP var musklerna på var sin sida av buken, dvs mer än två händer i breddFörvånad. Om de ens vill göra något åt magmusklerna. 

*OK, jag är inte direkt kär i min magen men skulle vilja se bättre ut men kan samtidigt leva med hur den ser ut om jag inte skulle bli beviljad OP för huden. Jag kanske hittar 75 000 nångång så jag kan fixa både mage och bröst  

Svar på tråden bukplastik, före och efter!